TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TD06 Turbo kit fra ATS ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #295316  av Tomera

Hei.
Lurer litt på og kjøpe komplett turbokit fra ATS. Tenker da på TD06 kitet.
Noen som har erfaringer med dette?
Hvor mye trykk kjører dere eventuelt på?
Passform / holdbarhet?
 #295384  av Tomera

Har søkt en del rundt allerede.
 #295414  av ErikG

Både donk2k, larsst185 og jeg har ihvertfall dette kitet. Selv har jeg ikke kjørt mer enn ca 2 km med det så kan ikke si noe enda om hvordan det fungerer.
 #295453  av sleeper

Tja, jeg monterte sprut på don2k sin etter at han monterte dette kittet på sin bil... han hadde prøvd og få chiopen til ats til og funke, men etter 3-4 førsøk med forskjellige chipper så ga han opp og kjøpte autronic istedenfor som ejg monterte for han..

men selve kittet funket bra, og bilen gikk som en kule etterpå..

men hvis du kjøper det kittet som har WG ut i det fri så må du regne med at det bråker MYE!
 #295455  av Tomera

Takker for info!
Jeg kjører med Apexi Power FC, så er ikke intressert i den modda ECUen ATS leverer.
Men slik jeg sjønte det, kan man velge å få WG eksosen til og gå inn i DPen også?
 #295462  av fwd turbo

tror dette er ett bra kit. larsst185 er min bror, han har vel kjørt over ett år med dette kitet. etter å ha sett hvor godt det holdt å hvor bra sprut det ble av den bilen, har jeg oxo kjøpt dette. har ikke fått montert det riktig enda, ettersom motor er til borring for å gjøre plass til smidde stempler :P kjøpte komplett kit +nye 550dyser og opgradert bensin galleri, dette kom seg på 15000,- ferdi levert :D
 #295594  av Tomera

Okei! Takker for info!
Jeg trenger ikke den modda hjernen eller dysene for min del, så ender nok litt billigere enn deg, håper jeg da. Men slik jeg har forstått det, kan van velge og få WG eksosen til og gå inn i DP?
Hvor mye trykk kan man kjøre med denne turboen trygt?
 #295600  av donk2k

Hva du kan kjøre den på i trykk helt trygt er vansklig å si. 3.gen toppen er vel litt bedre VE-messig derfor blir det kanskje noe mindre trykk på din motor enn min 2.gen.
Jeg kjører på 1.5 bar. Da ligger jeg på 100%duty på dysene. Har forsatt muligheten til å skru opp bensintrykket, men jeg stopper der iogmed at motoren har gått straks 300.000km og forsatt er orginal. Jeg kjører da med 550 dyser. Hvor høyt trykk turboen i seg selv klarer er jeg ikke sikker på, men er nok mer enn 1.5 (dabber ikke av på turtall iallefall- heller stiger litt etter 6000rpm :lol: )

HÃ¥per dette gav litt svar.
 #295613  av Tomera

Jo takker! Ga meg en bra indikasjon på hvor den ligger trykkmessig;)
Hmm, 1.5 bar på orginal 2 gen med snart 300K km på tellern? Lever ikke litt farlig? :lol:
Men vil tro den bilen flytter noe voldsomt på seg!
Har nå de orginale 540cc dysene i. Men planen med nymotoren er Wolfkatz fuelrail med Sard 800cc side feed.
 #295616  av Morten

Tomera skrev:Har nå de orginale 540cc dysene i. Men planen med nymotoren er Wolfkatz fuelrail med Sard 800cc side feed.
Trenger du egentlig bytte fuelrail på 3.gen om du "kun" skal ha 800cc da? Mener å huske Wolfkatz egne tester viste at det var good to go på 3.gen?

PS! har to sett 800cc sidefeed liggende til overs, både de PE dysene jeg har kjørt med selv, og noen SARD jeg snappa opp på auksjon for en tid tilbake om du tør gå for brukte :wink:

EDIT: ikke glem pumpa også om du skal opp på 800cc, da den vil gå tom før de dysene.
 #295618  av Tomera

Morten skrev:
Tomera skrev:Har nå de orginale 540cc dysene i. Men planen med nymotoren er Wolfkatz fuelrail med Sard 800cc side feed.
Trenger du egentlig bytte fuelrail på 3.gen om du "kun" skal ha 800cc da? Mener å huske Wolfkatz egne tester viste at det var good to go på 3.gen?

PS! har to sett 800cc sidefeed liggende til overs, både de PE dysene jeg har kjørt med selv, og noen SARD jeg snappa opp på auksjon for en tid tilbake om du tør gå for brukte :wink:

EDIT: ikke glem pumpa også om du skal opp på 800cc, da den vil gå tom før de dysene.

Det har jeg ikke vært borti?
Kun lest om 2 gen.. Muligjeg bare prøver med orginal rail først.
Hadde tengt å kjøpe nye, sånn for sikkerhetsskyld. Er jo ikke all verden til kostnad heller.
Nei walbro pumpe og oppjustering av bensintrykk blir også.
Så er det bare å få en skikelig mapping av bilen.