TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp nÃ¥!: kjøp av GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #295268  av FireFox

Har ringt på denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link har egentlig en avtale på at jeg skal hente den, men er blitt litt usikker.
(BTW: kjøpet er privat, ikke gjennom bilsenteret)

Bilen blei visst importert fra sveits i 2001, har ingen servicehefte eller historikk.. km er 155.000 (ser litt lumskt ut på bilde??)
Er ei dame som har hatt den her hjemme, importerte fra en bruktbilsjappe i Drammen visstnok.
Bilen ble stjelt og funnet igjen med endel skrammer som måtte lakkeres på nytt (vet ikke om bilen ble hellakkert)
Her hjemme så har bilen hatt oljeskift 2 ganger i året, men det er gjort av noen hun kjenner.
Reg.reim er heller ikke byttet, så det må gjøres.

Bilen ser jo bra ut på bildene, både utvendig og innvendig, men er skeptisk til km-stand.

Noen som vet noe om denne bilen? eller import fra sveits??
 #295309  av k_one

FireFox skrev: Bilen blei visst importert fra sveits i 2001, har ingen servicehefte eller historikk.. km er 155.000 (ser litt lumskt ut på bilde??)
Er ei dame som har hatt den her hjemme, importerte fra en bruktbilsjappe i Drammen visstnok.
Bilen ble stjelt og funnet igjen med endel skrammer som måtte lakkeres på nytt (vet ikke om bilen ble hellakkert)
Her hjemme så har bilen hatt oljeskift 2 ganger i året, men det er gjort av noen hun kjenner.
Reg.reim er heller ikke byttet, så det må gjøres.

Bilen ser jo bra ut på bildene, både utvendig og innvendig, men er skeptisk til km-stand.

Noen som vet noe om denne bilen? eller import fra sveits??
Hvis den er importert fra Sveits av en bruktbilsjappe i Drammen så var det sikkert TG Bil som tok den inn. De har jo tatt inn de fleste brukte MR2 og GT4 fra Sveits som går i Norge.
Hvis det viser seg å være tilfellet så kan du jo bare ta en telefon til Tom og forhøre deg litt. Tlf: 90834809.
Generellt når det gjelder import fra Sveits så må jeg si at jeg selv utelukkende har positive erfaringer med det.
Celica'n som har vært i familien i 13 år nå ble tatt inn fra Sveits og jeg har hatt nøyaktig 0 problemer med den siden. I tillegg tok jeg akkurat inn en AE86 nå, og det gikk kjempefint og bilen var i fin stand.Rust er det som regel lite av da de ikke salter veien i Sveits + at folk generellt selger bilene sine når de har gått rundt 100.000 der nede.
Derimot så pleier de fleste å være nøye med service og serviceinformasjon, så jeg hadde vært litt skeptisk til en bil uten noe som helst info.
Du kan jo be om å få chassisnummeret og sjekke litt rundt det.
 #295345  av FireFox

okey.. liten oppdatering: det fulgte visst med servicehefte fra sveits.
Det er ikke TG bil som importerte den.. men husker ikke navnet på den som gjorde det...
 #295418  av ErikG

Tipper på Einars bil og deler. Er broren til TG bil. Har kjøpt fra han uten problemer.
 #295441  av FireFox

aha, høres jo hverfall greit ut med sveits importert bil da :)
Bestillte liksågodt en teknisk kontroll på den jeg.. måtte ut med 500spenn, men det er jo vært det.

Dagfinn: ja du er klar? tar bare 11timer å kjøre :D