TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hks f-con

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #295484  av doffy

hallo har fått tilbud på en HKS PFC f-con fuel computer til mr2 3sgte. Noen som vet om de passer både 2. gen og 3. gen? Og er dette et bra alternativ til fuel cut defender?
 #295485  av Insanity

dette er vel ett tilleggs sprut. har ikke noe med fuelcut å gjøre. kan lage en Fuel Cut Defenser for deg, 500 kr. fritt levert
 #295486  av doffy

f-con = fuel controller? Den tar vekk fuel cut og. Jeg fikk høre at fuel cut defender ikke var en bra ting på 3. gen, så jeg må nok takke nei, men skal ha det i bakhodet om jeg trenger en gang. ;)
 #295494  av Xlr8

hks f-con er et slags tillegsprut men probleme med de er de ikke er bare og laste ned et program og mappe i vei.
må ha lisens fra hks og en spesiel nøkkel så er ikke så mange i norge som kan mappe d.
har ikke hørt de skal vere noe problem med fcd på 3gen? er de pga 3gen ikke har luft masse måleren som leser luftmengden? kun map sensor?
men vist du trenger en fcd
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=283
veldi kjapp leverings tid. får med go instruksjon om hvordan de skal monterest.
vist du kan lodde og litt sånt så kan du lage en selv:
http://toymr2.tripod.com/fcd.html
linken hentet fra
http://www.mrcontrols.com/primers/fuelCut.htm
di har og en veldi bra power primer for 3sgte men dette er snakk om 2gen motor..
 #295496  av doffy

den jeg har fått tilbud på er forhåndsprogrammert, men jeg er ikke 100% sikker på hva den er programmert for.

Ja det har visst med map sensoren, at man stiller ecu inn til å tro at trykket fremdeles ligger på 1.1 bar mens den f. eks mater 1.3 så vil den ikke gi mer bensin enn til 1.1 bar. såvidt jeg forstod ihvertfall. Har en kamerat som bruker en f-con på en mitsu og den var forhåndsprogget og det funker visst som juling :D

Må bare høre hva den er programmert for. er ikke vits i å kjøpe den om den er progget til en bussturbo så kjører jeg rundt med original..
 #295503  av Larsen

doffy skrev:den jeg har fått tilbud på er forhåndsprogrammert, men jeg er ikke 100% sikker på hva den er programmert for.

Ja det har visst med map sensoren, at man stiller ecu inn til å tro at trykket fremdeles ligger på 1.1 bar mens den f. eks mater 1.3 så vil den ikke gi mer bensin enn til 1.1 bar. såvidt jeg forstod ihvertfall. Har en kamerat som bruker en f-con på en mitsu og den var forhåndsprogget og det funker visst som juling :D

Må bare høre hva den er programmert for. er ikke vits i å kjøpe den om den er progget til en bussturbo så kjører jeg rundt med original..
Da bør du heller gå for en Greddy emanage
 #295510  av Insanity

doffy skrev:f-con = fuel controller? Den tar vekk fuel cut og. Jeg fikk høre at fuel cut defender ikke var en bra ting på 3. gen, så jeg må nok takke nei, men skal ha det i bakhodet om jeg trenger en gang. ;)
jeg har en slik på min GT4 CS. det er jo da en 2.gen motor med luft mengde måler. og der tok ikke F-CON vekk noe fuel cut. :)

på 3.gen motorer med MAP vet jeg ikke om F-con gjør noe med fuel cuten gitt.

men er helt sannt som det blir sakt her, jeg må ta bilen min til trondheim eller utlandet for å få mappet den om. så Greddy eller Apexi er nok ett bedre alt enn HKS.
 #295535  av doffy

jaså du, da kan det jo hende at kameraten min var heldig med sin f-con at den var progget til å fjerne fuel cut, for han har jo og luftmengdemåler. men tatt alle tvilsomhetene i betrakning skal jeg ikke kjøpe den før jeg har forsikret meg om at denne gjør akkurat det jeg er ute etter. han som selger den ga meg noen nummer og litt info om hva hks karen som solgte den til han hadde sagt osv så jeg kan jo gi det et siste forsøk om de kan gi meg et svar på om dette er noe fornuftig å satse på. den var så sabla billig at jeg kan ikke la det gå fra meg uten at jeg ihvertfall hører litt med folk 8)