TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• endelig en fungerende PC... NÃ…TT!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #295676  av inzane2012

fy faen så letta jeg er nå!! har såtte hele helga med å prøve å få installert xp pro på pcen min nå, og har endelig fått det til!!! var helt sikker på jeg måtte ha ny pc, har bytta ut 3 harddisker og måtte koble fra en... fikk bare opp boot disk feil når jeg skulle starte opp og når det jeg kom inn i windows og hadde installert driveren til skjermkortet så gikk skjermen bare i svart når jeg restartet maskina... faen for noe dritt detta pc greiene er! nei, takke seg til en spillkonsoll, så slipper en vertfall alt detta tullet, siste gang jeg gidder å installere windows på nytt, skjer det noe mer nå, så bærer det rett på dynga med denna maskina...
Sist redigert av inzane2012 den 19 jul 2008 18:23, redigert 1 gang totalt.
 #295753  av sindrejl

inzane2012 skrev:fy faen så letta jeg er nå!! har såtte hele helga med å prøve å få installert xp pro på pcen min nå, og har endelig fått det til!!! var helt sikker på jeg måtte ha ny pc, har bytta ut 3 harddisker og måtte koble fra en... fikk bare opp boot disk feil når jeg skulle starte opp og når det jeg kom inn i windows og hadde installert driveren til skjermkortet så gikk skjermen bare i svart når jeg restartet maskina... faen for noe dritt detta pc greiene er! nei, takke seg til en spillkonsoll, så slipper en vertfall alt detta tullet, siste gang jeg gidder å installere windows på nytt, skjer det noe mer nå, så bærer det rett på dynga med denna maskina...
har løst alle slike pc problemer med å kjøpe meg bærbar :) Da funker det meste stortsett knirkefritt
 #295755  av inzane2012

sindrejl skrev:
inzane2012 skrev:fy faen så letta jeg er nå!! har såtte hele helga med å prøve å få installert xp pro på pcen min nå, og har endelig fått det til!!! var helt sikker på jeg måtte ha ny pc, har bytta ut 3 harddisker og måtte koble fra en... fikk bare opp boot disk feil når jeg skulle starte opp og når det jeg kom inn i windows og hadde installert driveren til skjermkortet så gikk skjermen bare i svart når jeg restartet maskina... faen for noe dritt detta pc greiene er! nei, takke seg til en spillkonsoll, så slipper en vertfall alt detta tullet, siste gang jeg gidder å installere windows på nytt, skjer det noe mer nå, så bærer det rett på dynga med denna maskina...
har løst alle slike pc problemer med å kjøpe meg bærbar :) Da funker det meste stortsett knirkefritt
jeg har ett par krevende spill som jeg liker å spille litt innimellom,dessuten så liker jeg og ha muligheten til å fritt kunne oppgradere den etter behov, og med en laptop er man ganske låst... og skal jeg ha en laptop som er sterknok blir den fort ganske dyr, dessuten har dama en laptop som jeg sniker til meg med gjevne mellomrom:) men tror ikke jeg har vert så nærme å karve dataen min som jeg var i helga, første gangen jeg installerte tinga så fungerte pcen helt fint, men så skulle jeg installere .NET framework 2.0 og da klikka hele dritten, og deretter var det bare downhill...men heldigvis hadde lillebroren min en gammal maxtor disk som jeg knabba og brukte som ny bootdisk og da ordna det seg:)
 #295777  av Larsen

Er ikke altid selvbygde pc'er blir så stabile, har selv måtte legge inn vista og xp syv ganger siste året på den stasjonære og kan vel si at jeg er ganske lei. Heldigvis er ny pc i bestilling, som forhåpentligvis blir noe mer stabil.

Laptoppen derimot fungere altid :D
 #295782  av Marcus

Hva? Laptop sindre? Og jeg som alltid ser for meg deg sittende med hodet inn mot en liten CRT-skjerm og tower ved sidenav.. LAAN :lol:

Løst alle slike problemer jeg også, ved å kjøpe mac. :mrgreen:
 #295783  av sindrejl

inzane2012 skrev:
sindrejl skrev:
jeg har ett par krevende spill som jeg liker å spille litt innimellom,dessuten så liker jeg og ha muligheten til å fritt kunne oppgradere den etter behov, og med en laptop er man ganske låst... og skal jeg ha en laptop som er sterknok blir den fort ganske dyr, dessuten har dama en laptop som jeg sniker til meg med gjevne mellomrom:) men tror ikke jeg har vert så nærme å karve dataen min som jeg var i helga, første gangen jeg installerte tinga så fungerte pcen helt fint, men så skulle jeg installere .NET framework 2.0 og da klikka hele dritten, og deretter var det bare downhill...men heldigvis hadde lillebroren min en gammal maxtor disk som jeg knabba og brukte som ny bootdisk og da ordna det seg:)
Ja minuset med laptoppen min er at jeg kun kan oppgradere cpu over tid. Men trenger ikke være så veldig dyr faktisk.. min kosta 7995,- (Acer) og kjører feks AOC på nesten full pupp :) Hadde en like dyr stasjonær jeg hadde satt sammen av deler kjøpt på komplett, men ble drittlei av bluescreens og komponenter som ikke likte seg ilag så jeg har gitt opp stasjonær for tiden.
 #295793  av ArildM

Dere må da lære dere å bygge maskiner :lol: Aldri hatt problemer med de stasjonære jeg har valgt, gjelder bare å gjøre riktig research og finne gode komponenter så funker det meste ;) Snart 2 år siden jeg la inn XP på maskina mi og har kjørt feilfritt siden den gang :)
 #295811  av inzane2012

har egentlig aldri hatt noe problem med min stasjonær heller før akkurat nå, bortsett fra en gang da windows på magisk vist forsvant fra harddisken når jeg tok med pcn på lan en gang:) hehe...men har bortsett fra det kjørt den ganske så stabilt i over 3 år nå, og eneste oppgraderinga jeg har trengt å gjort så langt var å bytte ut det ubrukelige radeon all-in-wonder skjerkortet til radeon x1650 pro kort og satt i litt mer minne for morro skyld:) kjører fortsatt med amd athlon 64 3200+ prosessor, og det lengste pcen har stått på er vel i litt over en måned i strekk, var lika stabil fordi:)

eneste kjipe nå er at vist jeg en dag bestemmer meg for nytt skjermkort så må jeg så og si ha ny pc siden jeg fortsatt kjører med gode gamle AGP-slot og 939-socket hovedkort, og begge deler har jo gått ut for lengst:) hehe
 #295813  av tettwatt

Har nå hatt min stasjonære i 7 :!: år og den starter og går like knirkefritt fortsatt selv om jeg kjører helt uten antivirus :D I mellomtiden har muttern kjøpt seg tre laptoper som alle har blitt ustabile og MYE tregere enn min gamle 800 mHz kuleramme 8) Blir stasjonær neste gang også for min del i hvert fall :mrgreen:
 #295817  av ArildM

Respekt for det! Viser bare at forsiktighet og kunnskap gjør at en PC kan kjøre lenge. Selv uten antivirus :)

3850 er jo et godt grafikkkort for deg inzane2012, men sant nok socket 939 og AGP begynner å bli old school :)
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346359
Og hvis du leter kan du være heldig å finne en slik:
http://www.bruktmarked.no/annonse.php?a=117815
 #295818  av sindrejl

ArildM skrev:Dere må da lære dere å bygge maskiner :lol: Aldri hatt problemer med de stasjonære jeg har valgt, gjelder bare å gjøre riktig research og finne gode komponenter så funker det meste ;) Snart 2 år siden jeg la inn XP på maskina mi og har kjørt feilfritt siden den gang :)
Har bygd maskiner siden jeg var liten guttunge, valgte alle de dyreste råeste komponentene kun fra kjente merker. Harddisken var ødelagt fra fabrikk, skjermkortet var ødelagt fra fabrikk, rammen var tydeligvis ikke på nett.. gud hjelpe meg så lei man blir da :)

Dog min gamle stasjonære timet jeg til å stå på kontinuerlig i over 4måneder uten reboot :)
 #295827  av Speeder

sindrejl skrev:
ArildM skrev:Dere må da lære dere å bygge maskiner :lol: Aldri hatt problemer med de stasjonære jeg har valgt, gjelder bare å gjøre riktig research og finne gode komponenter så funker det meste ;) Snart 2 år siden jeg la inn XP på maskina mi og har kjørt feilfritt siden den gang :)
Har bygd maskiner siden jeg var liten guttunge, valgte alle de dyreste råeste komponentene kun fra kjente merker. Harddisken var ødelagt fra fabrikk, skjermkortet var ødelagt fra fabrikk, rammen var tydeligvis ikke på nett.. gud hjelpe meg så lei man blir da :)
Følg denne neste gang du bygger pc:
http://www.mamut.net/emagenturer/forsvarets_std.pdf
:P

Da slipper du att ting er skadet fra 'fabrikk' :wink:
 #295874  av inzane2012

Speeder skrev:
sindrejl skrev:
Følg denne neste gang du bygger pc:
http://www.mamut.net/emagenturer/forsvarets_std.pdf
:P

Da slipper du att ting er skadet fra 'fabrikk' :wink:
tror jeg må slutte å si at pcen min funka:) fikk, tro det eller ei, bluescreen når jeg trykket på linken:)
og så fikk jeg beskjed når jeg starta opp igjen og kom inn på skrivebordet at core central programmet som fulgte med drivercden til hovedkortet ikkevar støtta av HKet :) han vel ikke si noe mer enn ROFL, hehe
 #295877  av sindrejl

herregud.. pc trøbbel er hat :roll:
 #295882  av inzane2012

sindrejl skrev:herregud.. pc trøbbel er hat :roll:
så jævlig og det, er få ting her i livet som klarer å presseblodtrykket mitt så høyt som pc-trøbbel... men må ha den fordi:P hehe...

blir vel ny om ikke så lenge sikkert uansett... noen som har fulgt med på AMD vs. Intel krigen da?? og hva er ståa mellom radeon og gforce?
har kjørt radeon i alle år, så føler det er på tide med litt forandring:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7