TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Terje's MK1 MR2 SOLGT!!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #295583  av Terjen

Ahh, i dag startet bilen igjen.. :D
Fikk etter en del kobling og styr start på første forsøk i dag...
Mangler fortsatt lambdasonde, så bilen nykker litt og har endel tenningsbank. Dette skal jeg se på i morgen. 8)

Bilde
Bilde
 #295597  av Morten

Husk å tøm tanken for den gamle gretne 95oktanen nå terjen, og få på skikkelig bensin med minst 98oktan *alltid*. Disse japanske trykkmotorene er jo egentlig beregna for enda høyere oktan enn det og, spesielt med større reimhjul. Men 98 pleier jo å funke heldigvis. :wink:

Ja, holdt på å glemme det viktigste her nå :oops: Gratulerer masse! :mrgreen: Skal du sydover på kaffi snart for å få lufta den? 8)
 #295599  av Terjen

Morten skrev:Husk å tøm tanken for den gamle gretne 95oktanen nå terjen, og få på skikkelig bensin med minst 98oktan *alltid*. Disse japanske trykkmotorene er jo egentlig beregna for enda høyere oktan enn det og, spesielt med større reimhjul. Men 98 pleier jo å funke heldigvis. :wink:

Ja, holdt på å glemme det viktigste her nå :oops: Gratulerer masse! :mrgreen: Skal du sydover på kaffi snart for å få lufta den? 8)

Hehe, har faktisk aldri fylt 95 på noen av bilene mine .. 8)

Takker, jepp må nedover en tur snart. :)
 #295643  av AnaXyd

Det der ble rått! Motoren som du fiksa på ser jo neste ny ut! :D Hvor mye har du kostet på sånn ca i motor nå? Da tenker jeg på pris på den "nye" motoren, og modifikasjoner. Lurer på om jeg skal ta ut motoren min og fikse på den selv.
 #295875  av Terjen

Hmm, litt kortvarig glede det her...
Tenningslampa jeg brukte for å justere var litt kuk, så når jeg trodde jeg hadde stilt tenninga rett (10 grader), så hadde jeg visst 45 grader fortenning i stedet. Dette fant jeg ut etterhvert, men da var det litt seint. Drepte hvertfall toppakningen, håper ikke mer tok skade etter seriøs overoppheting. :( Har nå bestilt ny toppakning som kommer på fredag, så i mens skal motoren utav bilen igjen, da det er lettest..

Menmen, kom vel noe godt utav det:
Demonterte den nye gode C50-kassen min i går. I dag kom det pakke i posten fra Japan, Cusco MZ LSD 1,5way.
Så da var det å montere alle sakene i sammen igjen i kveld.
Da får jeg også byttet til kasse med LSD i samme sleng som motor/gir skal ut igjen.. :)

Mye småpjatt:
Bilde

Gris og søl:
Bilde

Pakke:
Bilde

Enda en pakke inni den første:
Bilde

Bilde

Bilde

Ny vs gammel diff:
Bilde

Speedodrev og lagre byttet plass:
Bilde

Klar til å sette i kassen igjen:
Bilde

Vips var kassen sammen igjen:
Bilde
 #296287  av Terjen

Etter en hektisk uke med både jobb og MR2-mekking, kom den endelig på veien igjen i dag.
Heldigvis var det kun toppakningen som tok støyten av tenningsbanken. Kassen med LSD i er i og fungerer helt topp. :D

Mandagskveld:
Demonterte den nye C50-kassen..

Tirsdagskveld:
Monterte LSDen i kassen, og monterte den sammen..

Onsdagskveld:
Plukket motor/gir utav MR2en igjen..

Torsdagskveld:
Demonterte toppen på 4AGZEen..

Fredagskveld:
Fikk ny toppakning fra Toyota, monterte toppen sammen og fikk motor og ny girkasse i bil igjen..

Lørdag:
Oppkobling av motor/gir

Så nå funker bilen helt topp, glad for å bli ferdig.. 8)

Noen bilder:

Tenningsbank er skummelt:
Bilde

Handla olje i dyre dommer i dag til kassen:
Bilde

Noen bilder av det nye hjemmesveiste eksosanlegget i 2,5" med lambdasonde stjålet fra broderens 1UZ-FE..
Bilde
Bilde
Bilde

(Legg merke til den fete sparkesykkelen med Volvo 240-ratt på siste bildet) :D
 #297075  av QuiNlan

Er nesten 100% sikker på at jeg så bilen din på Forus i dag, rett før du kjørte ut på motorveien mot Stavanger. Hvis du kikket i speilet så du en Securitas kjærre, det var meg. Meget fet bil!
 #297078  av Terjen

QuiNlan skrev:Er nesten 100% sikker på at jeg så bilen din på Forus i dag, rett før du kjørte ut på motorveien mot Stavanger. Hvis du kikket i speilet så du en Securitas kjærre, det var meg. Meget fet bil!
Jepp, stemmer det. Er ikke til å ta feil av :D
Ja, kan huske at jeg så en Securitas-sak i speilet ja.
 #297084  av QuiNlan

Forventa nesten at du skulle ligge breit, men det gjorde du ikke. Hadde det bittelitt travelt akkurat da, og måtte i motsatt retning. Skulle fulgt etter vettu! Pent syn! :)

Du kjenner Dagfinn Kalleland, ikke sant?
 #299662  av Terjen

QuiNlan skrev:Forventa nesten at du skulle ligge breit, men det gjorde du ikke. Hadde det bittelitt travelt akkurat da, og måtte i motsatt retning. Skulle fulgt etter vettu! Pent syn! :)

Du kjenner Dagfinn Kalleland, ikke sant?
Oki.. Jo Dagfinn kjenner jeg godt.. 8)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13