TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rÃ¥d om 3sgte!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #294331  av Gt4WRC

Passer 3sgte motor fra mr2 over på celica st205 uten modifikasjoner? Veit at gearkassa ikke er lik, men kan flytte over min egen
gearkasse eventuelt
 #294350  av sleeper

ja, de passer om hverandre.. men du må flytte over braketter for dynamo og noe andre småting.. men så lenge du har en 3s motor i bilen din nå så har du alle deler du trenger der..
 #296324  av jorniolsen

de trodde eg og, men de mangler innfestning til fordelingskasse på mr2 blokka...
ville ha skjekket de først...
 #296521  av jorniolsen

okey... supert de !!!
for eg kjøpte ein 91mod sw20 motor for og bruke blokka i min 90mod st185.. de gjekk ikkje...
men bra du fikk de til...
 #296524  av Amund

jorniolsen skrev:okey... supert de !!!
for eg kjøpte ein 91mod sw20 motor for og bruke blokka i min 90mod st185.. de gjekk ikkje...
Hmm? kva var forskjellen då? har brukt dei om ein an før uten problem....
 #296527  av sleeper

Amund skrev:
jorniolsen skrev:okey... supert de !!!
Hmm? kva var forskjellen då? har brukt dei om ein an før uten problem....

Mulig at det er forskjell på hvilken hull som er borret fra fabrik hvis han har brukt en 3sge blokk fra en mr2? ( 3sge blokka ble jo aldri plasert i en 4wd og dermed så kan det hende den mangler noen hull til fordelingskassa sånn som 5s blokka gjør? )
 #296563  av sleeper

jorniolsen skrev:her er ein som kan leksene sine... stemmer nokk de du sier...

Grunnen til at jeg vet det er fordi jeg har nylig bygget en 5sgte motor ( 2002 5s blokk med en 2 gen 3sgte topp..)
og der måtte jeg gjøre en god del med blokka for og få på fordelingskassa.. :shock: ( ca samme som du antagligvis må gjøre med 3sge blokka + en MASSE sliping..
 #296591  av Amund

Om det er snakk om 3SGE blokka skjønner eg. Skjønner det også om det er snakk om 5SFE blokka, såpass har eg fått med meg. Men har sammenligna sw20 3SGTE blokk med st185 3SGTE blokk, dei var like bortsett frå størrelseforskjell på vannrøret ut frå blokka ved syl 4.
 #296616  av Gt4WRC

SW20 3sgte og st205 3sgte blokka går fint om hverandre ivertfall :D
 #296651  av Tomera

Gt4WRC skrev:SW20 3sgte og st205 3sgte blokka går fint om hverandre ivertfall :D
Okei bra!
Er det ikke bare og flytte over braketten som holder fordelerkassa?
Blir ett slikt swap i min bil også etterhvert, og jeg har kjøpt en 3-gen 3s-gte fra en MR2, SW20.
Mulighet til og komme med alle forskjeller? (innfesting av dynamo osv)
 #296719  av kennethx

Har blokk fra MR2 i min st185. Ikke noe problem det. En del flytting av braketter osv, men så lenge man har den gamle motoren er det ikke noe problem.
 #296737  av Tomera

kennethx skrev:Har blokk fra MR2 i min st185. Ikke noe problem det. En del flytting av braketter osv, men så lenge man har den gamle motoren er det ikke noe problem.
Høres flott ut!
Hvilke barekkter forutenom fordelerkassa og dynamobrakett?