TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Andreas Vaa's FnF Supra goes single

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #29034  av @lpher
 
Supramannen har tydeligvis fått i oppdrag av Andreas å swappe ut original proppelene mot en 'stor en' istedet ;-)

For ordens skyld...bilder og info kommer fra Supramannen.com ;-)


@lpher
Vedlegg
HPIM0782.jpg
HPIM0782.jpg (34.52 kiB) Vist 3957 ganger
HPIM0781.jpg
HPIM0781.jpg (36.22 kiB) Vist 3957 ganger
HPIM0775.jpg
HPIM0775.jpg (41.22 kiB) Vist 3957 ganger

 #29035  av @lpher
 
Her er ett par til ;-)
Vedlegg
HPIM0828.jpg
HPIM0828.jpg (35.48 kiB) Vist 3955 ganger
HPIM0784.jpg
HPIM0784.jpg (46.23 kiB) Vist 3955 ganger

 #29036  av Mr2 Mk2
 
Ja han hadde jo tenkt å få ut MINST noen hundre hester til iløpet av Vintern,var det ikke så han sa?

 #29051  av chris
 
Bytte ut to propeller til en.. om å gjøre å få størst mulig lag eller?

 #29055  av Ninjamannen78
 
Twin vs Singel har vært diskutert E N D E L fram og tilbake stort sett på alle verdens supra forum, konklusjonen er kommer litt an på HVILKEN singelturbo som blir montert, en som skal gi 800+rwhp gir myyee lag, en som leverer 500+rwhp er vanligvis bedre enn org. Sånn ca i alle fall, dere skjønner hva jeg mener. Skal man bytte til singel er det smart å bruke hodet litt å tenke på hva bilen skal brukes til, er det kun en drag bil er jo bare å sette på størst mulig, daily driver blir noe annet igjen.

 #29060  av chris
 
Ninjamannen78 skrev:Twin vs Singel har vært diskutert E N D E L fram og tilbake stort sett på alle verdens supra forum, konklusjonen er kommer litt an på HVILKEN singelturbo som blir montert, en som skal gi 800+rwhp gir myyee lag, en som leverer 500+rwhp er vanligvis bedre enn org. Sånn ca i alle fall, dere skjønner hva jeg mener. Skal man bytte til singel er det smart å bruke hodet litt å tenke på hva bilen skal brukes til, er det kun en drag bil er jo bare å sette på størst mulig, daily driver blir noe annet igjen.
Nå har jeg ikke så dyptgående kjennskap til twinturboprinsippet egentlig, men hvorfor ikke ha en enorm turbo, og en liten i tillegg til å unngå den lag'en? eller tenker jeg helt feil nå?

 #29085  av erling
 
Blir veldig lite lægg på kulelagra Turbo trodde jeg, ihvertfall mye mindre enn med oljelager.

 #29137  av Ninjamannen78
 
Hmm mener jeg har hørt om ettpar biler som har forskjelli størrelse twinturbo, f.eks Mazda Rx-7 siste typen. Men de er ganske små uansett, er jo ikke rare volumet på de vesle propellene der. Ellers tror jeg de fleste med twinturbo seksere kjører to like aggregat, f.eks Lotus Omega, Alpina B10, Supra, etc. Og alle med Biturbo v-6 og v-8 kjører jo seffers to like turboer, f.eks Audi S4 og RS4 2.7, RS6 4.2, Maserati 3200Gt og Biturbo(heter bare det, kult navn)

 #29197  av Morten
 
chris skrev:
Ninjamannen78 skrev:Twin vs Singel har vært diskutert E N D E L fram og tilbake stort sett på alle verdens supra forum, konklusjonen er kommer litt an på HVILKEN singelturbo som blir montert, en som skal gi 800+rwhp gir myyee lag, en som leverer 500+rwhp er vanligvis bedre enn org. Sånn ca i alle fall, dere skjønner hva jeg mener. Skal man bytte til singel er det smart å bruke hodet litt å tenke på hva bilen skal brukes til, er det kun en drag bil er jo bare å sette på størst mulig, daily driver blir noe annet igjen.
Nå har jeg ikke så dyptgående kjennskap til twinturboprinsippet egentlig, men hvorfor ikke ha en enorm turbo, og en liten i tillegg til å unngå den lag'en? eller tenker jeg helt feil nå?
Hovedgrunnen heter nok *penger*... som i så mye annet... :roll:
Først må man kjøpe inn to turboer som passer til ca. nesten dobbel pris, det ville jo vært lite poeng visst den lille orginale max'a ut før den store begynte å virke mener jeg... og så er der et h**vete å sette opp ordentlig sammenlignet med singelturbo (har jeg hørt :wink: ), så oppsett og mapping vil koste x-antall flere timer (og kroner dersom en ikke kan gjøre alt selv...).

NÃ¥r det er sagt er jeg i utgangspunktet enig med deg. :mrgreen:
Ville tro fordlelen med to snurrebasser kontra en ensom absolutt ikke vile være å forakte. Men har jo heller aldri prøvd noen bil med en stor kulelagret snurrebass selv, så lag'et jeg ser for meg er kanskje større enn i virkligheten. :roll:

 #29651  av @lpher
 
Da har Richard aka Supramannen vært ute med digitalkameraet igjen :)
Vedlegg
HPIM0833.jpg
HPIM0833.jpg (51.04 kiB) Vist 3821 ganger
HPIM0807.jpg
HPIM0807.jpg (54.7 kiB) Vist 3821 ganger
HPIM0784.jpg
HPIM0784.jpg (46.23 kiB) Vist 3821 ganger

 #29652  av @lpher
 
more...
Vedlegg
HPIM0845.jpg
HPIM0845.jpg (28.58 kiB) Vist 3820 ganger
HPIM0842.jpg
HPIM0842.jpg (41.15 kiB) Vist 3820 ganger
HPIM0840.jpg
HPIM0840.jpg (22.69 kiB) Vist 3821 ganger

 #29653  av @lpher
 
Even more....
Vedlegg
HPIM0853.jpg
HPIM0853.jpg (41.85 kiB) Vist 3818 ganger
HPIM0852.jpg
HPIM0852.jpg (34.44 kiB) Vist 3819 ganger
HPIM0846.jpg
HPIM0846.jpg (41.85 kiB) Vist 3818 ganger