chris skrev:Ninjamannen78 skrev:Twin vs Singel har vært diskutert E N D E L fram og tilbake stort sett på alle verdens supra forum, konklusjonen er kommer litt an på HVILKEN singelturbo som blir montert, en som skal gi 800+rwhp gir myyee lag, en som leverer 500+rwhp er vanligvis bedre enn org. Sånn ca i alle fall, dere skjønner hva jeg mener. Skal man bytte til singel er det smart å bruke hodet litt å tenke på hva bilen skal brukes til, er det kun en drag bil er jo bare å sette på størst mulig, daily driver blir noe annet igjen.
Nå har jeg ikke så dyptgående kjennskap til twinturboprinsippet egentlig, men hvorfor ikke ha en enorm turbo, og en liten i tillegg til å unngå den lag'en? eller tenker jeg helt feil nå?
Hovedgrunnen heter nok *penger*... som i så mye annet...
Først må man kjøpe inn to turboer som passer til ca. nesten dobbel pris, det ville jo vært lite poeng visst den lille orginale max'a ut før den store begynte å virke mener jeg... og så er der et h**vete å sette opp ordentlig sammenlignet med singelturbo (har jeg hørt

), så oppsett og mapping vil koste x-antall flere timer (og kroner dersom en ikke kan gjøre alt selv...).
NÃ¥r det er sagt er jeg i utgangspunktet enig med deg.

Ville tro fordlelen med to snurrebasser kontra en ensom absolutt ikke vile være å forakte. Men har jo heller aldri prøvd noen bil med en stor kulelagret snurrebass selv, så lag'et jeg ser for meg er kanskje større enn i virkligheten.