TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Startsperre t20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #295415  av Potential

har et stor problem. har klart og mistet den siste " alarmknapp " eller hva eg skal kalle det til bilen min. har en 94 modell t20 som er impotert fra tyskland.
alarmknappen er av den Svarte typen med 1 hvit knapp på. har prøvd og starte bilen med og ta ut 1 grått rele som ligger på venstre siden i sikringsbokens. men det var uten lykke. startmotor vil ikke gå når eg vrir tenningen rundt. fløyten sluttet bare og virke. men lysene blinker forsatt. noen som vet noe om dette systemet?

Takk for all respons.
 #295448  av Fred

Kan vel koble vekk hele rælet?
Alarm start sperren fungerer antagelig sånn at en kabel oppunder rattet er kappet og kjørt igjennom alarmboksen.
Finn den ledningen og skjøt den tilbake til orginal, mens du river ut alt det andre tullet.
 #296666  av Potential

Vell vil bare informere litt om det eg har oppdaget på bilen min. :)

Har søkt litt på nette og det viser seg at fra 94-96 så har det blitt ettermontert en del alarmer i spesielt Tyske biler. noe som eg har 94 celica tysk import.
Under armresten ligger selve " Toyota Vehicle Security System " Min er av typen TVSS 2. og har 2 funksjoner. 1 startsperre og 2 kutte " gnist " til tennpluggene.

vell nok om det.

Om du får samme probleme som meg så prøv følgene.

1. Oppunder rattet ved høyre side er det 1 kabel som kommer ut fra mittkonsolen. " er vell 8 ledninger i den " denne skal gå direkte inn på tenningen " ikke innom den sokelen den går inn i. " denne er viderekoblet til alarmen " " den vil vi koble oss forbi " det er oxo 1 liten kabel stick som er det " 2 ledninger i denne " den skal oxo direkte inn i svitsen.

2. ved din venste fot " når du kjører " så har du en " junction block " Det er det akuratt det samme. men bare med 1 kabel sockel som skal ta fra hverandre og koble den du har med alle di " orginale " ledningene rett i blocken.

Etter dette er det på tide og vri om tenningen. :) håper du får en gooood lyd da :) " alt av sentral lås og lys osv fungerer helt 100% på min bil. eneste eg ikke har er alarmen. og eg må låse døren min manuelt.

Legger ut noen bilder av arbeide eg har gjort så dere får en liten veiledning. håper det hjelper none av dere.