TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rÃ¥d om 3sgte!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #296748  av Gt4WRC

ikke jeg som flyttet sw20 over på min st205, men trengte ikke kjøpe noen deler i det hele tatt, flyttet over det meste fra min st205 motor til sw20 :) NB! Gearkassa kan IKKE brukes fra mr2 til celica
 #296763  av jorniolsen

sleeper skrev:
jorniolsen skrev:her er ein som kan leksene sine... stemmer nokk de du sier...

Grunnen til at jeg vet det er fordi jeg har nylig bygget en 5sgte motor ( 2002 5s blokk med en 2 gen 3sgte topp..)
og der måtte jeg gjøre en god del med blokka for og få på fordelingskassa.. :shock: ( ca samme som du antagligvis må gjøre med 3sge blokka + en MASSE sliping..

eg fikk tak i ei anna gt4 blokk her på forumet... så eg slapp slipinga..
lite spørsmål til deg sleeper.. korfor bruker du 5s blokka?? styrke?? nyere teknologi??
har gjort noe lignende.men eg henta bare veiva fra ein 5s-fe. og brukte 3s-gte blokka...
 #296810  av Tomera

Gt4WRC skrev:ikke jeg som flyttet sw20 over på min st205, men trengte ikke kjøpe noen deler i det hele tatt, flyttet over det meste fra min st205 motor til sw20 :) NB! Gearkassa kan IKKE brukes fra mr2 til celica
Nei selvfølgelig ikke, da MR2en har RWD og Celicaen 4WD. MEN, kan man feste støttebraketten til fordelerkasse på 4WD kassen, på MR2 blokken? Det er mitt store spørsmål. Er det bare og flytte over alt og bruke MR2 blokken i Celicaen?
 #297267  av Tomera

Ingen som kan svare meg på dette?
Kan MR2 blokken brukes i ST205en?
Må vite dette før jeg sender den inn til borring og ballansering av veiva.
 #297273  av sleeper

Tomera skrev:Ingen som kan svare meg på dette?
Kan MR2 blokken brukes i ST205en?
Må vite dette før jeg sender den inn til borring og ballansering av veiva.

ta en bilde av baksiden av blokka så kan jeg se.. ( du kan uansett bruke den.. men kan hende du da må borre og gjenge opp noen hull.. ( trur ikke det men så lenge det har blittt så mye frem og tilbake med det så er det greit og være 100% sikker)
 #297358  av Gt4WRC

skriver en pm til mekanikeren min og spør nå, får svar så fort jeg vet. Han kaller seg Toy2 på forumet. Han har skrudd alt sammen og har virkelig peiling på denna bilen :)
 #297367  av Toy2

Som alt anna med Toyota så tror jeg det handler litt om hvor mange det er på jobb akkurat den dagen bilen/delene blir produsert :?
Har vært borti deler som kommer fra samme modell som er maskinert forskjellig,, men på den motor`n som "GT4WRC" kom med til meg så var alle hull på blokka både borra og gjenget så der kunne alt flyttes rett over,
Eneste man skal sjekke når man bruker motor fra Mr2 er vist retning på kjøle vann,, der har jeg blitt fortalt at det er gjort noen japse triks på enkelte,, som gjør at den ikke vil kjøle skikkelig i en celica?? Ikke spørr hva som er gjort,,for finner jeg det ut så må bilen til "GT4WRC" inn på bukken igjenn å da kan jeg jo dele det med alle andre som lurer :oops:

Når man bruker motor fra en ST205/sw 20 over i en ST202 da passer ikke alle fester,, der må du bygge litt opp (ca3-4mm) på ett feste til aksel å mener det er slipt bort ett??? men er ikke no problem alt sitter så vil nå si at motor`n går rett nedi..

Ps. har en komplett topp m\ ventiler,insug og dyser til 3sgte for salg
 #297372  av Tomera

Takker! Da satser jeg på at dette går greit.
Motoren skal ikke i bilen ennå. Blir neppe før til våren. Men må vite at det jikk, da blokka skal maskineres osv.
Regner med at toppen og alt er lik, og kan brukes.