TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota spm.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #296830  av IWSTi

1. Toyota har vel europagaranti, eller tek eg feil dar?

2. Nokon som veit om Toyota chippen er noko å ha? Eller e da noko andre som er bedre? Garantien står vel med toyotachippen, noko som er eit stort pluss.

Skal ha meg ein Hilux 3.0 D4D AT37, so må ha litt krefter til å dra rundt hjulene. :lol:
 #296835  av apehest

Garantien gjelder overalt, men med importbil gjelder ikke 5 års reklamasjon(og utvidede reklamasjoner og kampanjer). Det er en BIG deal spør du meg. Det er MYE å hente der.
3 litern orker vel å dra en del den, men skal du ha chip har jeg bedre erfaringer med dieselpower sin enn med Toyotas egne, men ja det er garanti med Toyotachippen. Noe det gjerne er med andre chipper og så det er sagt.
Videre når det gjelder importert Hilux så er det ikke bare å handle. Hvis den ikke fra Sverige eller Finland så har en neppe cold spec pakke. Dvs at det er en haug med utstyr du ikke får på den, som doble store batterier, varme i sete, speil, vinduer, oppgradert varmeapparat, og en hel haug andre ting som gjør at bilen egner seg her i nord. Det er ikke ikke bare staten sin skyld at bil er billigere i utlandet, de får gjerne en god del mindre stash på bilen ute i europa
 #296842  av IWSTi

Eg e klar øve da at ein tysk toyota ikkje er da samma som ein norsk. Men eg venta ikkje i 1 år på at toyota norge skal få fingen ut å skaffa ein 3.0l, når da einaste som skille bilane e litt meir futt i varmeapparate. Eg kan få montert webasto å setta i eit ekstra batteri sjølv, problem solved. Eg har meir problem med varmen enn kulden, so om bilen ikkje er so varm om vinteren men heller held meg kald om sommaren gjer da meg ingenting.
So eg ser ingen fordelar med å kjøpa bil i noreg berre for hemoridevarmar å oppvarma speglar. Har ikkje hatt da på nokon andre bilar eg har eigd, og klarar meg fint utan. At da ikkje er reklamasjonsrett kan eg og leva med, sålenge garantien gjeld. Sidan da e garantien som e viktig mtp. fabrikkfeil utøve da AT gjer med bilen.
 #296851  av ErikG

Har vært borti en 3 liter på jobben. Han som eide den mente det var den eneste i Norge? Han hadde hatt sin hos arctic truck i Drammen for ombygging og chipping. Kom til oss pga motorlampe som lyste. Han hadde en ikke toyota chip, da TTE ikke hadde noen til den, mener jeg og huske. Det som ofte er med de uorginale chippene er at de trigger feilkoder på dieselsystemet. Chippen lurer org ECU og fyrer på med mer diesel, men det skjønner ikke ECUn så den trigger kode på diesellekkasje. Men er konge den 3 litern!
 #297200  av IWSTi

Tok meg under eit minutt å finna TTE(Eller TF1, som da står her på http://www.tte.de ) chip til ein, då kan han ikkje ha høyrd om Google :o

Er begynt å verta ein del av dei i noreg no, men når han hadde han inn til dykk kan da nok ha vore dan einaste. Motoren er vel samme som i LC120, so er nok ein bra kvikk motor. Merkbar forskjell frå 2.5l vil eg tru.
 #297201  av ErikG

Da hadde jeg ringt toyota norge og dobbeltsjekka om de dekket evnt feil som måtte oppstå. TLF 32205000 og spør etter garantiansvarlig;)
 #297499  av Gt-4-Ever

Kommer ikke Hilux med LC motor og aut. snart? Er jo krefter nok der ihvertfall. rundt 160hk og smooth aut. Mener å ha hørt det en plass. Har prøvd hilux m/og uten toy.chippen, synes ikke det var spes. forskjell.
 #297504  av apehest

Joda. Hilux 3.0L med automat er bekreftet, men jeg kan ikke huske å ha sett noen dato.
163 eller 166 gamp mener jeg det er.
 #298240  av Lørnings

3.0 Hilux'en er den vanlige 2kd som sitter i cruiseren såvidt jeg vet ja. Har da vært i utlandet en stund med den motoren?! Jeg skjønner ikke problemet, regner da med at ECU er lik som på LC, så burde det ikke bare være å kjøpe en TTE LC chip? LC'en går ihvertfall merkbart bedre, og mye bedre respons :wink:
 #298273  av IWSTi

I europa har begge bilane motorkode 1KD-FTV. Men i her kjem han visst med nye LC120 motoren( Noko eg tenkte var 1KD-FTV, sidan da står på toyota europa sine sider? ) i følge toyota, og i tillegg kan ein visst berre få han med autolat :roll:

Uansett so e ein svart 3.0l executive med manuelt gir på veg til landet snart. TTE lagar chip til han, so da vert ikkje noko problem(171hk/343nm utan chip, 197hk/430nm med chip).
 #298297  av 2fast4u

IWSTi skrev: i følge toyota, og i tillegg kan ein visst berre få han med autolat :roll:

Uansett so e ein svart 3.0l executive med manuelt gir på veg til landet snart. TTE lagar chip til han, so da vert ikkje noko problem(171hk/343nm utan chip, 197hk/430nm med chip).
Hilux leveres nå med 3,0ltr 1KD-FTV og både automat og manuell kasse, er oppgitt til 122Kw og 400Nm (uten chip)

:wink:
 #298303  av Lørnings

Lørnings skrev:3.0 Hilux'en er den vanlige 2kd som sitter i cruiseren såvidt jeg vet ja. Har da vært i utlandet en stund med den motoren?! Jeg skjønner ikke problemet, regner da med at ECU er lik som på LC, så burde det ikke bare være å kjøpe en TTE LC chip? LC'en går ihvertfall merkbart bedre, og mye bedre respons :wink:
Sorry, my bad! Det er riktig som dere sier med 1kd-ftv som er 3 literen. 2kd-ftv er 2,5l som sitter i den vanlige norskleverte d4-d hilux'en=)
 #298310  av IWSTi

2fast4u skrev: Hilux leveres nå med 3,0ltr 1KD-FTV og både automat og manuell kasse, er oppgitt til 122Kw og 400Nm (uten chip)

:wink:
Her ligg ihvertfall spesifikasjonane på slik bil eg bestillte(må trykka deg fram til han, 3.0l D-cab manuell):
http://www.toyota-europe.com/cars/new_c ... specs.aspx
Her står da 126kw/171hk og 343 nm(MT)/360nm(AT)

Har forstått da sånn at alle toyota forhandlarar i noreg har forskjellig formening om kva hiluxen ein får her har under panseret, men eg trur no på da som står på dan sio inntil vidare.
 #298325  av yaRis

Direkte fra Toyota Norge prod. info:

Fra og med august 2008 er det gjort endringer på Hilux. Vi har dessverre ikke foto tilgjengelig ennå

Endringene er i hovedtrekk:
Single Cab 2WD er ikke tilgjengelig lenger.
Double Cab med 3,0l motor blir tilgjengelig i følgende 4 utgaver, SR5 og SR+ med manuelt og automatisk gir.
Alle modeller får ny grill og frontlykter.
Alle modeller får låsbar baklem.
2 nye eksteriørfarger 4P9 og 8T7. (8P4 utgår)

Endringsdetaljer:
2,5l 2WD og 4WD DLX og SR5 grad
Ny grill
Ny baklem med lås
Ny senterkonsoll

3,0l D-CAB SR5 (MTM/ATM)
3,0l motor med 122kW/ 400Nm
5 tinns manuell eller automatisk girkasse
Farget glass i bakdører og bakvindu
Differensialbrems bak (SR5)
Automatisk klimaanlegg
Sidegardin kollisjonspute