TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• prøveskilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #296506  av JK86

hvordan er det og få prøveskilter til en supra bare for og cruise en dag. har hørt rykter om at det bare blir værre og værre. stemmer dette?
 #296507  av Supramk3turbo

Ja. det er ikke så lett som tidligere. Men om du prøver å se snill å uskyldig ut, og sier at du skal kjøre bilen til å fra verksted en dag, så pleier det å la seg ordne...
 #296508  av JK86

så bra. har lurt litt på og skaffe en supra snart. men har ikke råd til skilter med det første så tanken var og bare la den gå på prøveskilt ett par fine sommerdager og heller fikse på den resten av året
 #296565  av ThorT18

Kan stemme at BT har blitt kjip på dette med prøveskilt. Det som går ann, er å skaffe seg et såkalt årsprøvekjennemerke, men det er også blitt vanskelig. milcom her på forumet har f.eks en Supra N/A mk4 med et slikt type skilt.
 #296583  av JK86

og hva går det ut på. ett år med prøve skilt? må jo være praktisk umulig og overtale dem til og gi meg
 #296673  av ThorT18

Årsprøvekjennemerke gis ofte ut til folk som driver verksteder, kjøp/salg av bil, importfirmaer o.l. Bedriften søker og kan få et "sett" med slike
skilt for bruk i sin virksomhet, og skal kun brukes av eieren eller ansatte i den aktuelle bedriften slik som jeg har skjønt det :roll: Vet lite om dette
nå, men om du søker rundt på forumet, så er det sikkert noen som har tatt opp denne saken før.
 #296694  av JK86

ok.
 #296742  av supradude

Med andre ord, vill det si at jeg som ansatt oss et Bilverksted med tilgang på prøve skilter kan ordne dette?

noen som har litt info om dette?
Eventuelt, for man en STOR bunke med prøveskilter (i klistermerker) for 1år??
 #296743  av bjornalf

nope er jo snakk om et sett med stål prøveskilter...
 #296868  av ThorT18

Korrekt. Det er IKKE klistermerkeskilt, men stålskilt. Når man prøvekjører biler hos bilforhandlere som ikke er registrert(skilt ligger hos biltilsynet) så får man jo et prøveskilt som bilforhandleren setter på, og dette er vel et slikt et? (rett meg om jeg tar feil) :D