TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mindre ratt, Med Airbag?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #140900  av FireWalk

Vurderer et mindre ratt til min 93 modell MR2. Men med min velkjente uflaks så vil jeg ikke ofre Airbagen. Hvor får man kjøpt mindre ratt MED Airbag som passer på MR2 mk2? er dette svindyrt eller er det overkommelige priser på slikt? noen som har gjort dette før?

#141426  av grimfer

Jeg sjekket prisene på diverse "aftermarket" ratt med airbag for en stund siden. Jeg husker ikke helt prisene nå, men det dreide seg om ganske mange 1000-lapper!
 #296166  av FireWalk

Tar opp igjen denne gamle tråden siden dette er noe som fremdeles irriterer meg. Kunne absolutt tenkt meg et mindre ratt til bilen. Er det bare jeg som syntes det orginale rattet i MR2 MK2 er DIGERT? ..

SKinnet på rattet mitt har sprukket helt oppe og det ser ikke særlig pent ut. Eneste jeg kunne gjøre var å sette på et ratt trekk. Nå er rattet enda større og klumpete å holde rundt..

Syntes det ødelegger så mye..

Vil absolutt ha et annet ratt. Men jeg vil som sagt beholde airbagen. Jeg har vært i en bilulykke før, og jeg skjønner meg ikke på de som fjerner airbagen og setter inn et ratt uten airbag. For tro meg, den er GOD å ha om uhellet skulle være ute!

Så et TRD ratt til ca 900 dollar.. men finner ingen steder jeg kan få kjøpt det.

Hvor fant du slike ettermarkeds ratt med airbag som passer på MR2 MK2 da? har søkt igjennom ebay og google og det som er, men jeg finner ingen ting.. noen som vet om noen sider som har ?..

Fant et her: http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... eels//3185

Men dette er til supra. Noen som vet om det også passer på MR2 Mk2 ?
 #296185  av Thomas S

Har ikke Toyota en del ratt da som er med airbag? Vet ikke om man kan bruke rattene om en annen i de forskjellige modellene!? Hos Mitsu kan man med litt modifikasjoner bruke Evo 7-8-9 ratt i Galant eller det som går rett på fra Evo 4-5-6/Galant Sport :)
Er grådig irriterendes med et vanlig kjedelig og svært ratt, sett ratte i MR2en og og min mening om det var så som så :P
 #296267  av FireWalk

inzane2012 skrev:Såg at takakaira solgte det TRD rattet med airbaig, så du kan vel sende dem en mail å høre?
Horsepowerfreaks også selger det. har hørt med dem, men de mener på det ikke passer til MR2... :\
 #296281  av inzane2012

FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:Såg at takakaira solgte det TRD rattet med airbaig, så du kan vel sende dem en mail å høre?
Horsepowerfreaks også selger det. har hørt med dem, men de mener på det ikke passer til MR2... :\

hmmm, rart, for når jeg sjekket på takakaira sist, så kom mr2 opp på den lista som biler det passer til, men er en god stund siden sist jeg var inne å sjekket da, er ganske sugen på å bytte ut rattet mitt selv, men har selv lite lyst å droppe airbag'en...
 #296929  av BT-GTI

du kan høre med de kare jeg har kjøpt masser av deler av i japan jdm garage syntes jeg så de hadde et eller annet liggende når jeg kjøpte drivakslinger for en eller to uker siden
 #296999  av FireWalk

Tror de fleste toyota/lexus ratt burde passe på, men er litt usikker på størrelsen. Lexus rattet er 35,6 CM bredt, mens orginal rattet mitt er ca 38 cm bredt. Så det er bare snakk om 2,4 Cm i forskjell.. Men kan være det utgjør en del selv om det høres lite ut. :)
 #297019  av kvassheim

FireWalk skrev:Tror de fleste toyota/lexus ratt burde passe på, men er litt usikker på størrelsen. Lexus rattet er 35,6 CM bredt, mens orginal rattet mitt er ca 38 cm bredt. Så det er bare snakk om 2,4 Cm i forskjell.. Men kan være det utgjør en del selv om det høres lite ut. :)
sparcorattet jeg har i celicaen, og som jeg i tilegg hadde i mr2'en er 350 mm, noe jeg synes er midt i blinken.. 35,6 blir sikkert biff det, vil tro du merker god forskjell fra 38..
 #297032  av inzane2012

FireWalk skrev:Tror de fleste toyota/lexus ratt burde passe på, men er litt usikker på størrelsen. Lexus rattet er 35,6 CM bredt, mens orginal rattet mitt er ca 38 cm bredt. Så det er bare snakk om 2,4 Cm i forskjell.. Men kan være det utgjør en del selv om det høres lite ut. :)
ja vil nok tro du kommer til å merke nesten en tomme mindre i diameter:) er nok ganske lite som skal til for at du merker det siden det er noe som du sitter å holder i ganske mye:P