TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bedre bremser til MK1?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #290004  av tettwatt

Jeg synes bremsene på min -87 mk1 fader litt for fort og ikke har helt det bittet jeg er ute etter. Er det noen som vet om bedre/kraftigere bremser til denne bilen? Thanx :D
 #290013  av tettwatt

Jeg har de store bremsene på min 87 modell, men synes fortsatt de er litt lite hvasse... Jeg kunne tenke meg bremser som gir meg whiplash effekten :twisted:
 #290022  av Insanity

jeg kjører standard skiver og Ferodo 2500...... da får du knallgode bremser til ca 1000 kr..... kjøpes på Kollevold Rallyimport
 #290051  av mk1 black limited

Ferordo'ene er knallbra. Bruker de på Tarox slissede skiver, og har ikke fading i det hele tatt.
 #290077  av Insanity

mk1 black limited skrev:Ferordo'ene er knallbra. Bruker de på Tarox slissede skiver, og har ikke fading i det hele tatt.
ja da har du nok helt meget gode bremser.

annen ting jeg vil legge til er: bremsevæske er viktig, bruker castrol respons.

og MK1 er meget feilballansert fra fabrikk. så det er nesten ikke bremser bak. min plan nå er å bytte ut den orginale bremsekraftfordeleren med en justerbar, så jeg får noe mer bremser bak.
 #290085  av mk1 black limited

Veldig riktig, har montert justerbar bremsekraftfordeler foran/bak på min, og det hjelper betraktelig. Vedr. bremsevæske så er det selvfølgelig mildt sagt essensielt å bytte dette minst en gang i året, gjerne mer hvis ma kjører litt på bane. Bremsevæske som har kokt eller vært i nærheten av å koke blir aldri som den var.
 #295206  av Anders gullstein

Stålspunnende bremserør skal hjelpe også. Kombinerer man alt dette med Slissede skiver, Skikkelige klosser og ny bremsevæske, så skal det nok bli bra.
 #297034  av MK1-87

Har lest at man kan sette på celica bremser fra nittitallet. Det skal klyp litt mer. Må borre nye hull i skiva. Les om dette i mr2-only magasinet.
 #297061  av Pgus

Jep, det stemmer at front bremsene fra GT4 St 185, passer rett på forran på Mr2.

Boltsirkelen må borres om fra 5 til 4 hull.... Dvs 3 nye hull.

Men dette gir deg et annet problem. Da får du bedre bremser forran og fortsatt for svake bak.