TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• div spørsmÃ¥l carlos sainz

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #296939  av celicagt4205nord

var sammens med en kompis å henta en cs nå i helga,men ett par småting...speedoen slutter å funke av å til,må da jokke å gire litt for å få det til å sprette opp igjen,noen som har opplevd det samme?eller som har en formening om hva det kan være?.

så begynte motorlyset å lyse da vi hadde kjørt ett stykke,det er justerbart ladetrykk så kjører 0.7 i ladetrykk i alle gir..selger hadde hatt motorvask på bilen å mente det kunne være en årsak,men jeg vet ikke hellt,ellers så er carlos sainz en udødelig bil på alle måter :D
 #296941  av celicagt4205nord

søren klype,kan ikke moderator flyyte tråden til CELICA,glemte meg helt bort her :D
 #297000  av Tiendreal

er det digital avlesning på CSene? husker ikke det helt, hvis det er vaier ville jeg sjekka i motor rommet, min vaier hadde løsnet helt (dog ST162).... hvis det er digital kan det hende sensoren i kassa er gåen.
 #297015  av celicagt4205nord

Tiendreal skrev:er det digital avlesning på CSene? husker ikke det helt, hvis det er vaier ville jeg sjekka i motor rommet, min vaier hadde løsnet helt (dog ST162).... hvis det er digital kan det hende sensoren i kassa er gåen.
det er wire på cs,dener ikke så gammel så er 100% sikker på att det ikke er den...er en pinne som stikker av girkassa så kan være knekt,noen som er enig?hvis man skrur av venstre forhjul så får man av wire,men om det går å bytte den pinnen har jeg null peiling på,noen som har noe formening om dette?
 #297020  av Tiendreal

vel, det er en skjøt ifra torpedoveggen til girkassa, sjekka at den er skrudd sikkelig? min speedometer nål hoppa som faen før jeg stramma den til.
hvis ikke kan jo pinnen på baksiden av instrumentet være slitt (?)
 #297048  av celicagt4205nord

Tiendreal skrev:vel, det er en skjøt ifra torpedoveggen til girkassa, sjekka at den er skrudd sikkelig? min speedometer nål hoppa som faen før jeg stramma den til.
hvis ikke kan jo pinnen på baksiden av instrumentet være slitt (?)
har aldri hørt om noen som har byttet den pinnen bak dashn,denne bilen er gådd bare 116 tusen også,får ta en titt de nærmeste dagene,men alt er jo så usannsynlig trangt på disse sportsbilene :D
 #297100  av Gt-4-Ever

hentet du den i finnmark? Hva ga du for den?
 #297103  av kvassheim

tannhjula på t-overføringa fra selve girkassen til speedowiren kan jo være dårlige.. Et trangt helvete, men ta ut dingsen og se, slik jeg fant ut av mitt speedometerproblem..
 #297114  av celicagt4205nord

Gt-4-Ever skrev:hentet du den i finnmark? Hva ga du for den?
hentet i finnmark ja,prisn ble 110...sinnsykt strøken å pen cs,,ble litt billigere fordi reg reim å vannpompa må byttes..så kosta det jo bortimot 10k å reise å hente den så blir ikke så langt unna 130k alt i alt :D men er sinnsykt fornøyd med bilen(er ikke min bil,er en kompis av meg sin,men det var jeg som tvinga den på han :D .Han er nå en svært lykkelig celica eier :D

kvassheim:blir nok antakelig å skru idag å se hva vi får til..håper en slik del er å få tak i hos toyota.. :D
 #297386  av Elstad

På min er det et drev i girkassen som er gåent, delen koster 50 kroner jobben skulle de ha 16000 for :/
 #297387  av Gt-4-Ever

celicagt4205nord skrev:
Gt-4-Ever skrev:hentet du den i finnmark? Hva ga du for den?
hentet i finnmark ja,prisn ble 110...sinnsykt strøken å pen cs,,ble litt billigere fordi reg reim å vannpompa må byttes..så kosta det jo bortimot 10k å reise å hente den så blir ikke så langt unna 130k alt i alt :D men er sinnsykt fornøyd med bilen(er ikke min bil,er en kompis av meg sin,men det var jeg som tvinga den på han :D .Han er nå en svært lykkelig celica eier :D

Gratulerer. :) Så ut som et meget fint eksemplar ja. Vurderte å kjøpe den jeg også. Sendte faktisk mld til eieren på lørdag. Da var den sef. solgt. :P
 #297456  av Insanity

det ang. motorlampa.... lask diagnosekontakten og les ut feilkoden. er det kode 54 er det sikkert vann ellerno i kontakta til vannnivået på IC'n
 #297483  av celicagt4205nord

leste ut feilkodene,å det var lambdasonden som var gåen,og kjølvannstemperatursensor...