Var ute å dro litt på i helgen, hadde mellom kvart og halv tank, men plutselig begynte bensinlyset å blinke/lyse. Dette er jo pga tankmåleren blir "lurt" når bensinen går lenger bak i tanken enn det tankmåleren er. Spørsmålet er, er dette noe jeg kan gjøre noe med? Og kan jeg få en Fuel-cut pga bensinen forflytter seg på "feil" måte eller noe i tanken, eller andre ting som kan være skadelig som kan skje?
Ellers har jeg syrebehandlet hjulmuttrene mine. Grunnen er at jeg manglet to stykker bak, som jeg naturligvis kjøpte nye. De gamle var greit eiret, så var en del farge forskjell på de, så tenkte å lakke alle oppigjen. De vil jo bare eire på nytt igjen uansett, så ser ikke grunnen til å kjøpe alle nye. Noen som har tips om hva jeg skal lakke dem oppigjen med? Tenkte grå kallipper lakk eller noe, (samme farge som jeg har lakket senter på skivene med)? Er låsemuttre, så er ikke noe problem med at lakken vil flasse av på synlige steder pga hjulskift.
Nye vs. gamle:
Før:
Etter:
Sammenlignet:
Prossessen var i grunn ganske artig å følge med på, det bruste greit:
Som dere sikkert ser på bildene ligger det Ketchup på skrustikka. Det sies jo at ketchup skal ta rust og eiringer pga syren som er i den. Jeg måtte jo selvsagt prøve, å kan bekrefte at det ikke funker særlig godt

- Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Limited Edition, #3268/5000.
- Toyota Land Cruiser 150, 2010.