TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • er gt4 en dÃ¥rlig bil?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #297135  av kvassheim
 
En ganske så dreven person, som har skrudd mye bil over de siste årene, sa til meg at gt4 var rett å slett en dårlig bil, med mye problemer,skruing og utgifter..
Var ikke det jeg trodde når jeg handla, og har hørt i fra mange andre. Men samtidig blir jeg litt bekymret, for han har seriøs faglig tyngde, og samtidig har bilen kosta meg 120k i verkstedutgifter siden påsken.. har jeg kjøpt meg trøbbel, eller er det mulig å få skikk på disse bilene?
 #297136  av celicagt4205nord
 
kvassheim skrev:En ganske så dreven person, som har skrudd mye bil over de siste årene, sa til meg at gt4 var rett å slett en dårlig bil, med mye problemer,skruing og utgifter..
Var ikke det jeg trodde når jeg handla, og har hørt i fra mange andre. Men samtidig blir jeg litt bekymret, for han har seriøs faglig tyngde, og samtidig har bilen kosta meg 120k i verkstedutgifter siden påsken.. har jeg kjøpt meg trøbbel, eller er det mulig å få skikk på disse bilene?
kan ikke akkorat snakke med stor tyngde om dette,men jeg tror sammenligner du celica turbo med andre bilmerker i samme klasse så tror jeg att celica ikke havner blant verstingene i utgifter,tror bare du har vært ekstremt uheldig,det er mye rart som ruller på veiene her av celica,det er forholdsvis gamle biler,som er motorsterke med 4wd,å begynner det å ryke ting til disse bilene er det jo ikke å komme utenom att det begynner å koste penger,som til andre biler,har du en celica turbo som har rullet noen kilometer så vet man jo ikke hba slags behandling bilen har fått i årenes løp,å kan man ikke skru selv så blir selvfølgelig MYE dyrere. alle som har sett under panseret på en GT4 vet jo att det ikke akkorat er god plass,

Synes også att kjøper man celica GT4 så vet man att den er dyrere å ha i forhold til en corolla,så jeg tror i ditt tilfelle så har du vært ekstremt uheldig hvis du har brukt 120 k på din GT4,di pengene kunne du strengt tatt brukt på en ny GT4.vet ikke om dette gir deg svar på det du lurer på,men det gir kanskje en viss peikepinne på hva som er realitetene.
 #297143  av castman
 
Du har garantert kjøpt en bil som har blitt herjet noe jævelig med eller vært brukt i reallysammenheng. Selv om celica deler er svindyrt og at bilen har vært herjet med så fatter jeg ikke helt at du har klart å prestert å brukt opp 120tkroner på vanlige verkstedutgifter, som har vært nødvendige.
 #297149  av Supramk3turbo
 
Men, har hørt om en god del folk som har sliti en god del med sine GT4. Er vell ikke til å komme unna at det er en del små plukk med disse bilene. Men er spent på hva du har brukt de 120 000 på??
 #297154  av ThorT18
 
Det jeg er aller mest spent på, er hvor mye du har betalt for denne bilen som antageligvis, etter verkstedregningene å bedømme, har en god del mangler? :wink:
 #297167  av kvassheim
 
byttet likt med mr2'en, så pris blir vel litt vanskelig å anslå.. ca 90k muligens.. og så skal det sies at gånne støtdempere ble skiftet med tein ss, men svært lite av det som ble gjort var modifikasjoner, mest reprasjoner.. alle bremsene ble byttet inkl bremserør, mye bensinslanger ble byttet, samt det ble gjort en diger jobb med overhaling av en særdeles sliten motor.. alt i alt ble det 67k i deler, 5k på nye dekk og resten på arbeid..
Tror vedkommende som har hatt bilen før meg har kjørt mye ladetrykk, rasskjørt forholdsvis mye og ikke drevet noe som helst form for vedlikehold..
 #297173  av James
 
Var helt vanvittig med penger som var gått på den!! :shock: :shock:
Tror du har vert maks uheldig med din ja.
Har selv aldri hatt noe problemer med min GT4. Bare slitedeler underveis (dekk, nye klosser, skiver) ellers har pengene gått på din som er morro, men ikke nødvendig.
Vet tidligere eier hadde noe problemer med å få den til å gå skikkelig ,men tror ikke de var de store kostnadene.. Mest feilsøking så vidt jeg forsto.
Utrolig kjedelig at du skulle være så heldig med din da:(
Hvordan går det med den nå?
 #297179  av Terjen
 
kvassheim skrev:byttet likt med mr2'en, så pris blir vel litt vanskelig å anslå.. ca 90k muligens.. og så skal det sies at gånne støtdempere ble skiftet med tein ss, men svært lite av det som ble gjort var modifikasjoner, mest reprasjoner.. alle bremsene ble byttet inkl bremserør, mye bensinslanger ble byttet, samt det ble gjort en diger jobb med overhaling av en særdeles sliten motor.. alt i alt ble det 67k i deler, 5k på nye dekk og resten på arbeid..
Tror vedkommende som har hatt bilen før meg har kjørt mye ladetrykk, rasskjørt forholdsvis mye og ikke drevet noe som helst form for vedlikehold..
Vet godt hvem som hadde bilen før, men har aldri sett han grisekjøre, foruten når han skulle prøve å holde følge med meg en gang. Så tror nok ikke det er det som har drept den. Vedlikehold og ladetrykk vet jeg ingenting om.
 #297187  av Kanakkas
 
kvassheim skrev:byttet likt med mr2'en, så pris blir vel litt vanskelig å anslå.. ca 90k muligens.. og så skal det sies at gånne støtdempere ble skiftet med tein ss, men svært lite av det som ble gjort var modifikasjoner, mest reprasjoner.. alle bremsene ble byttet inkl bremserør, mye bensinslanger ble byttet, samt det ble gjort en diger jobb med overhaling av en særdeles sliten motor.. alt i alt ble det 67k i deler, 5k på nye dekk og resten på arbeid..
Tror vedkommende som har hatt bilen før meg har kjørt mye ladetrykk, rasskjørt forholdsvis mye og ikke drevet noe som helst form for vedlikehold..

Støtdempere, bremse klosser/skiver/brekkbånd mm , og dekk kan vel ikke komme under annen kategori en normal påkost, dette er jo reine slite deler. Bremserør og drivstoff rør er vel heller ikke unormalt på biler som har godt en stund (spes i Norge) uansett merke. Så det er vel kun motordelen du har vært litt uheldig med??, event dårlig vedlikehold tar fort drepen på en hvilken somhelst motor/bil, trimmet eller ikke.
Selv har jeg inntrykket av at Gt4'n ikke er av de verste utgiftsmessig eller på driftstans med tanke på type bil og hva de somoftes blir brukt til.
Håper ting forblir i orden for deg framover nå ihvertfall.
 #297225  av kvassheim
 
bilen har stått så å si hele sommeren, grunnet gåent strammehjul på regreim.. reima er kjempeslakk, og det er masse oljesøl bak registerdekselet, og mistanken om at reima har hoppet en tann eller to er svinsterk :roll: Men bilen skal tilbake på verksted på fredag, fikse dette samt en bærekule, og speedometerdrevet fra girkassen..
Da bør det bli en god bil, da nesten alt på hele bilen er byttet.. hadde jo planer om masse morroting, men nå i første omgang blir det bare å få bilen til å henge sammen..
 #297231  av sindrejl
 
gt4 er egentlig en solid fin bil, men siden de koster det dem koster er det såklart mange ungdommer som eier dem og de blir kjørt deretter.. HARDT!
 #297290  av kennethx
 
kvassheim skrev:bilen har stått så å si hele sommeren, grunnet gåent strammehjul på regreim.. reima er kjempeslakk, og det er masse oljesøl bak registerdekselet, og mistanken om at reima har hoppet en tann eller to er svinsterk :roll: Men bilen skal tilbake på verksted på fredag, fikse dette samt en bærekule, og speedometerdrevet fra girkassen..
Da bør det bli en god bil, da nesten alt på hele bilen er byttet.. hadde jo planer om masse morroting, men nå i første omgang blir det bare å få bilen til å henge sammen..

har vært borti mye olje bak reg reim dekselet selv før.... det skyltes at det manglet en skrue, som annvist på bildet her:
Vedlegg
hull.jpg
hull.jpg (461.2 kiB) Vist 414 ganger