TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen starter ikke nÃ¥r bilen er varm.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #296560  av Zept

God dagen folkens.. :)

Har tidligere hatt problemer med å starte av og til, så må ha holdt inne gassen en liten stund før at den starter. Men etter den var på verksted for litt grovarbeid i frontpartiet. Så starter den ikke når den er varm, turtallsmåleren går bare opp på rundt 100 og startern går hinsides fort rundt, men det starter liksom aldri.

Rart nok så starter den helt normalt når bilen er kald, men om jeg stopper bilen, og prøver å starte igjenn er sjangsen høy for at den ikke vill starte, noen ganger så tenner det, men det er vell i 1/10 tilfeller.

Noen som aner hva som kan være feil??, det er en MR2 MK2 by the way..

Takker for svar ;*

//Thomas
 #296570  av sindrejl

Scenario: siden starteren din går hinsides fort rundt så er det nok den som er ødelagt, tannhjulene feks er slitt og får kun feste når ting er kaldt -> ikke utvidet
 #296581  av marlboro1310

er det sunt å trille en slik sak igang?
 #296596  av sindrejl

marlboro1310 skrev:er det sunt å trille en slik sak igang?
såklart :) poenget er at da får han sjekka om det er starteren eller noe med tenninga
Sist redigert av sindrejl den 23 jul 2008 11:33, redigert 1 gang totalt.
 #296598  av sleeper

Prøv og koble ut kaldsattdysa.. vil tru at den får for mye bensin og derfor ikke starter som den skal.. ( når du holder hgassen helt inne så kuttet motoren ut og sprøyte inn mer bensin, og dermed så får du startet igjen..
 #296604  av Zept

sleeper skrev:Prøv og koble ut kaldsattdysa.. vil tru at den får for mye bensin og derfor ikke starter som den skal.. ( når du holder hgassen helt inne så kuttet motoren ut og sprøyte inn mer bensin, og dermed så får du startet igjen..
Det prøvde jeg faktisk første gangen jeg opplevde problemet, og da fikk jeg fyr på den til slutt.. Så tror du det kan være at kaldstattdysa er gåen? Den har vært litt rar før også, skjønner du.

;*
 #296622  av marlboro1310

sindrejl skrev:
såklart :) poenget er at da får han sjekka om det er starteren eller noe med tenninga

jo den er grei, men trodde ikke det var sunt for biler med katalysator og bli trilla igang..muli jeg er helt på jordet da. :roll:
 #296623  av Insanity

marlboro1310 skrev:
sindrejl skrev:

jo den er grei, men trodde ikke det var sunt for biler med katalysator og bli trilla igang..muli jeg er helt på jordet da. :roll:
har du kat på den... så er vel den det allerførste du skal ribbe vekk :lol:
 #296627  av Larsen

marlboro1310 skrev:
sindrejl skrev:

Det kan på ingen måte skade katalysatoren. Men automat biler er det dumt å prøve å trille igang.
 #296653  av Xlr8

mål bensin trykket ditt. kan vere holdetrykket som er dårligt da vill du få problem med og starte bilen når den er varm.