TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ombygging av lamper

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #297049  av ErikG

Får noen lamper fra en japansk bil til starleten, men er lite lysten på å kjøre med lamper for høyrestyrt bil. Er ikke projektor lamper så lurer på om noen vat noen måte å bygge de om på?
 #297553  av kvassheim

har du bilder av lyktene? litt lettere å si da.. Du kan prøve å slenge de i ovnen på 90 grader i +/-20 min, da blir limen myk, slik at du kan skille glasset fra selve lykta. Kan få til mye morro da, snu litt på reflektorene. Rev 6 lowriselyktene jeg hadde på mr2'en var det hvertfall bare å vri reflektorene på nærlysa 3-4 grader, vips så var de LHD i stede for RHD..
skal lage meg noen überfete baklykter til celicaen etterhvert..
 #297558  av ErikG

Disse lampene er det
Vedlegg
DSCF5032.jpg
DSCF5032.jpg (33.04 kiB) Vist 88 ganger
DSCF5048.jpg
DSCF5048.jpg (35.91 kiB) Vist 86 ganger
 #297586  av kvassheim

Var meget tøffe da..
RHD lamper lyser litt mer opp mot venstre, mens LHD lamper lyser litt mer opp mot høyre.. trikset er å klare å manipulere det over.. rev 6-lyktene var laget for at dette skulle gå ann å gjøre.. så ut som det kunne være vanskelig å få til her..
men hvis det ikke var store penger for disse lyktene, kan du jo gi det et forsøk
 #297622  av ErikG

Har kjøpt hele bilen, og jeg tror lampene er litt for dyre til å prøve å feile med. Hmm, ingen som har noen tjuvtriks?

Kansje jeg skal ta en sjanse og prøve noe sånt:
BildeBildeBildeBildeBildeBilde
 #297715  av kvassheim

tror det kan bli veldig vanskelig å få rett lysvinkel sånn.. Men du kan jo prøve å bytte reflektorer fra din Allerede LHD over til RHD-lyktehusa..
 #297718  av ErikG

Ja det er jo verdt ett forsøk. Eneste er at glanza lampene er litt bredere, men håper de er like innvendig.