TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bagasjeromshendelen fungerer ikke.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #294438  av Helgeland

er det noen her som har vert borti dette?
den er utrolig lett og dra opp akkurat som vaieren er røket.. men kan det være noe annet en røket vaier og evnt. er det stress og skifte denne?? noen som kan hjelpe??
 #294441  av hmsilset

Helgeland skrev:er det noen her som har vert borti dette?
den er utrolig lett og dra opp akkurat som vaieren er røket.. men kan det være noe annet en røket vaier og evnt. er det stress og skifte denne?? noen som kan hjelpe??

Skru ut hendelen å se om den har falt av der en plass.Fort gjort å fikse tror jeg :D
 #294460  av Helgeland

den var røket rett av..

sånn som jeg ser det så my jeg bytte strømpen også p.g.a. det er slik låsemekanisme i begge ender.. jeg så litt. den gikk inne veggen mellom bagasjerommet og motoren. noen her inne som har byttet denne det så mildt sagt stress ud. samtig jeg fant ut at nøkkelen jeg har ikke fungerer på bakluka...
 #294467  av sindrejl

Helgeland skrev:den var røket rett av..

sånn som jeg ser det så my jeg bytte strømpen også p.g.a. det er slik låsemekanisme i begge ender.. jeg så litt. den gikk inne veggen mellom bagasjerommet og motoren. noen her inne som har byttet denne det så mildt sagt stress ud. samtig jeg fant ut at nøkkelen jeg har ikke fungerer på bakluka...

Da er du i samme fine situasjon som alle andre som har skiftet baklys og glemt å sette inn låsemekanismen før de slo igjen bakluka :D er ikke akkurat lett å få opp disse bagasjerommene :(
 #294491  av hmsilset

sindrejl skrev:
Helgeland skrev:den var røket rett av..

Da er du i samme fine situasjon som alle andre som har skiftet baklys og glemt å sette inn låsemekanismen før de slo igjen bakluka :D er ikke akkurat lett å få opp disse bagasjerommene :(
Vi har hatt en del debatter om den situasjonen ja :D Jeg kjøpte ny bakplate og solgte videre med bilen.Nye eiern borra hull i den som stod på og kom til å fikk åpna etterhvert.
 #294542  av Helgeland

jah har lest litt om de sakene.. men i dag fikk jeg fikset slik at nøkkelen fungerer så vidt.. etter mye olje på begge sider og mye rikking men problemet mitt er og skifte vaieren.. tror nesten jeg bare bestiller tid hos toyota for og få den fikset.. det er et enkelt system. men guuuud så vanskelig den lagt opp..

så hvis ingen har vert borti det me og skifte den vaieren tror jeg bare jeg må levere den inn:(:(:(

takker for alt hjelp...
 #294693  av marlboro1310

hvis du må levere den inn for merkeverksteds-skruings...krev fastpris, ellers kan du fort få bakoversveis når du henter bilen :wink:
 #294811  av Helgeland

ja jeg kan jo gjøre et forsøk.

ja jeg liker og få høre pris før jeg leverer den inn. men kan jeg kreve at de gir meg en pris. og at di ikke kan gå over denne?
 #294875  av marlboro1310

fastpris vil si en pris som du har å forholde deg til, slik at du vet hva du kan forvente deg å betale når du henter bilen din. Nå skal det sies at verkstedet kan automatisk skru prisen noen få prosent over fastprisen du har fått UTEN å informere deg, dette er da småbeløp...

Men fastpris med forbehold, vell...den holder ikke nå de skal legge ut på ett oppdrag de vanligvis ikkje driver med. (som f.eks å reparere vaiersystemet til bagasjerommet i en Mr2) :wink:

da er det fort en utadæsjælopplevelse..
 #294943  av Helgeland

er det noen som vet om den veggen mellom motor og bagasjerom er hul (hol)?? altså det er to metallplater med luft mellom??
 #297630  av Helgeland

nøkkel?? eller fungerer ikke d kan du jo prøve og få tak i wiren etter at den er røket altså etter bruddet slik gjorde jeg vertfall... men gi meg besjed hvordan du velger og fikse den:)