oil catchcan er som Lars sier en tank som samler opp oljegriseri fra veivhusventilasjonen.. dvs at det hindrer oljen å komme tilbake i innsug-slangene og grise disse til, hindre tilgrisning av intercooler som senker effektiviteten ganske drastisk, og hindrer olje i forbrenningen (som senker bankemotstanden i blandingen).
Det er fancy med Greddy catchcan eller tilsvarende, men det er enkelt å mekke selv om du vil det. Det er bare en boks hvor veivhusventilasjonen går inn, og en annen slange som fører til innsuget går ut. I boksen vil da oljen renne ned mens ventilasjonsgassene fremdeles blir sugd ut i innsuget og forbrent.. så, en hvilken som helst tett boks med en slange ut og en slange inn duger fint, og gjerne et patent som gjør at man kan tømme boksen relativt enkelt også
jeg har ikke mekket selv, men kommer vel til å kjøpe istedet en gang om jeg gidder det. Det er heller latskap som er grunnen til dette, og at jeg ikke stoler helt på reodor felgen løsninger. Men jeg synes også dette blir en smule glorete i mitt ellers så skitne motorrom:
