Hva om man kommer i 130 inn i 80 sonen da.. kjører et lite stykke og finner ut at det er jo gjennomstnittsmåling her.. Nytter ikke å kjøre i 40 km/t resten av strekken da. Hva gjør man da?
Jo.. Man stopper helt opp!
Dette høres ut som en glimrende ide fra regjeringen sin side. Den dummeste i en lang rekke dumme ideer på lenge
Jada, farten stopper nesten helt opp akkurat der det er gjennomsnittsmåling. Men hva skjer etteropå da? når denne flaskehalsen er forbi? da skal alle kjøre forbi alle. koste hva det koste vil! samma faen om der er en sving eller ei.
Ser for meg at dette kommer til å bringe ulykkes og dødstallene i været... Ikke akkurat der det er slike gjennomsnittsmålinger, men før og etter slike strekninger.
Jeg kjører jo til oslo nå og da og det er mange dårlige veier, smale og svingete veier på vestlandet som er ganske travle å kjøre på. Men det er ingenting sammenlignet med strekningen nedover rundt lillehammer. Fult av fotobokser over alt. Da sitter man max konsentrert hele tiden og prøver å speide etter fotobokser.
jeg blir personlig mer sliten av 1-2 timers kjøring på slike fotoboks-belastede strekninger som jeg blir av en tur på 7-8 timer på dårlige svingete veier..... det sier jo litt!
Så sånn sett er det jo med på å ikke bare ødelegge flyten i trafikken men gjøre sjåførene trøttere.
Og er det egentlig så veldig lurt å ta fokuset til sjåføren vekk fra veien og flytte det ned på speedometeret hvert 4. sekund og veksle mellom dette og ut i grøfta for å speide etter hvite bokser?... Hva om det kommer en unge springende ut fra venstre?
"nei du skjønner det, jeg var opptatt med å passe på farten, og så derfor ikke ungen som kom springende ut før den satt fast i grillen..."
veldig satt på spissen her, men velger å overdrive litt for å få frem poenget mitt...