TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ytre drivakselmansjett og indre mansjett defekt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #294917  av ThorT18

Hei!

Var på verksted med bilen i dag for å ta en forstillingskontroll. De fant ut at ytre drivakselmansjett på begge sider
framme var defekt, og den indre mansjetten på den ene siden var defekt. Hva ligger det i pris på disse delene, og
kan jeg skifte dette selv?(vanskelig?) :o
 #294919  av celica_st185

Skifta nettop begge ytre fremme på min, gikk på bilextra å kjøpte mansjetter som du limer på midten. Eneste du trenger da er en jekk å av med hjulet :)
 #294960  av Insanity

celica_st185 skrev:Skifta nettop begge ytre fremme på min, gikk på bilextra å kjøpte mansjetter som du limer på midten. Eneste du trenger da er en jekk å av med hjulet :)
hmm... funker det??? og eventuellt hvor lenge?
 #294963  av celica_st185

Det vet jeg ikke enda, siden jeg akkurat har montert dem... Men kan jo spørre dem som selger hvilken holdbarhet di har, kontra orginale
 #298572  av ThorT18

Etter mange ulyder når jeg kjører og spesielt svinger blir det kjøping av mansjetter i morgen for å bytte ut de gamle. Skal ta både de ytre og indre på begge sidene framme. Noen som har kjøpt orginalmansjetter hos Toyota før og har peil på delenr og/eller pris? :wink:
 #299245  av celicagt4205nord

ThorT18 skrev:Verkstedet skulle ha 5600 for å skifte mansjettene :o og 4000 for knutene! 10k nesten. Er mansjettene laget i gull eller?
nei de er relativt i billige istede for å bytte en drivknute til 4000,da kan det lønne seg å å bytte en mansjett i ny og ne,mansjetter som man limer på midten kaller jeg en litt lett løsning,de holder ikke så veldig lenge..