TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GÃ¥ent speedometer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #298577  av Master

Er det noen som har erfaring med å fikse et gåent speedometer? Det begynte med at det kom og gikk et par dager. Det begynte faktisk å fuske på ACR v1 i år. Måtte opp i 100 før det fungerte. Så når hastigheten kom lengre ned (mot 60-70) fallt det bare ned til 0 igjen. Og siden har det ikke vært liv i det. Cruise controlleren fungerer heller ikke, og får feilkode på at jeg ikke får noe signal fra speedometergiveren. Så tror kabelen skal være intakt fremover, men at feilen ligger i speedometer drevet.

Noen som har hatt samme feil, eller evt vet hva jeg kan gjøre for å finne ut nøyaktig hva som trengs å byttes?

Takk for svar..
 #298588  av Xlr8

elektronisk eller waier? du har? hadde du noe problem med ulyd i fra diffen? kan vere de som lager problemet att plast drevet til speedometeret har blitt spist opp av slakk i diff.
 #298596  av Master

Det er vaier ja. Men den har en ledning som går til den og. Tror den går til ECU/cruise controller. Jeg kan ikke si det er så mye ulyd fra diffen som jeg vet om ihvertfall.. men det kan jo godt hende. Nei jeg får ta å fikse det når jeg setter bilen vekk for vinteren. Skru av hele drevet og bestille deler.
 #298605  av Xlr8

da tror jeg nok de er vaieren din som er kaputt.
 #298618  av kvassheim

det er bare å løsne wiren fra t-leddet(der speedowiren kommer ut fra girkassen), og snurre litt på wiren.
får du ikke utslag på speedo, så har du problemet der..
hos meg var wiren hel, men den går inn på ei slags snekke før den går inn i kassen. Sitter en liten pinne inn i snekka, som går inn i ei hylse, som igjen er forbundet med drevet på girkassen. pinnen var bøyd, og hylsa var knust..