TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registerreim corolla xli

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #298599  av areinhar

Jeg har en Corolla 1990 modell Xli (2e-e) og lurte på hva skiftintervallet for registerreima er? Den har gått 180000 og jeg kjøpte den da den hadde gått 160000, men har ingen info på når reima sist ble skiftet. Er det sannsynlig at den ikke har blitt skiftet siden den var ny, og kan man ev. se på reima at den er ok?
 #298639  av Pathan

areinhar skrev:Jeg har en Corolla 1990 modell Xli (2e-e) og lurte på hva skiftintervallet for registerreima er? Den har gått 180000 og jeg kjøpte den da den hadde gått 160000, men har ingen info på når reima sist ble skiftet. Er det sannsynlig at den ikke har blitt skiftet siden den var ny, og kan man ev. se på reima at den er ok?
Er ikke 100% sikker ettersom dette varrierer fra bil til bil, men rundt 100.000 eller 5 år skulle ikke være så galt.
 #298656  av lexusmann

Jeg HÅPER den er byttet min 1 gang, og du kan sikkert bytte for 2. gang...min ble byttet på 54k km... :wink: På den forrige rollan bytta jeg reg reima på rundt 180k km....
 #298662  av Fred

Og dette er vel den eneste bensinmotoren til toyota som butter når reima ryker, så vil anbefale å bytte den.
Er vel 20 minutters jobb.
Eller 25 da, hvis du har servo, men da rekker man en røyk også...
Persen min er 12 minutter på den reima...
 #299154  av Lørnings

Fred skrev:Og dette er vel den eneste bensinmotoren til toyota som butter når reima ryker, så vil anbefale å bytte den.
Er vel 20 minutters jobb.
Eller 25 da, hvis du har servo, men da rekker man en røyk også...
Persen min er 12 minutter på den reima...
Jeg tror 4a-ge butter også..? Men uansett riktig som du sier at 2 e butter, så bytt reima! :wink: Ikke noe motorfeste i veien heller, så sett igang :D