TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lufte bremser?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #298831  av torjusrr

Hvordan er den greieste måten å lufte bremser på når niplene på caliperene er rustet fast,
og jeg ikke har tilgang på kompressor:(??
 #298834  av Larsen

torjusrr skrev:Hvordan er den greieste måten å lufte bremser på når niplene på caliperene er rustet fast,
Du kan ikke lufte bremser uten luftenippelen...
 #298839  av torjusrr

Larsen skrev:
torjusrr skrev:Hvordan er den greieste måten å lufte bremser på når niplene på caliperene er rustet fast,
Du kan ikke lufte bremser uten luftenippelen...
jojo det vet jeg går ann. På verksteder så kobler de en sak på der vi heller i bremsevæske.
 #298853  av Mr T

Det er no forsåvidt greit nok... Men den "greia" presser bare bremse væsken gjennom systemet,slik at du kan ta runden og lufte alle bremsene eller dem du vil lufte uten og sitte inne i bilen og pumpe opp trykk!!
Så du må opp med lufte nippelen for og få ut all luften/dritten/kondensen som no må ligge der!
 #298887  av Larsen

Mr T skrev:Det er no forsåvidt greit nok... Men den "greia" presser bare bremse væsken gjennom systemet,slik at du kan ta runden og lufte alle bremsene eller dem du vil lufte uten og sitte inne i bilen og pumpe opp trykk!!
Så du må opp med lufte nippelen for og få ut all luften/dritten/kondensen som no må ligge der!
Nettopp :)
 #299019  av torjusrr

Ok. skjønner at det ikke går nå. Fikk etter litt om og men opp alle nipplene. så nå funker bremsene som aldri før:)