TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av høytalere i Frem dører, (deksel ) GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #299401  av Ullsokk

Hei, jeg skal bytte ut de orgninale høyalerene som sto i bilen, også lurer jeg på, åssen i huleste gjør jeg det?

Regner med jeg må skru av dør dekselet for å komme til skruene, og for å ligge opp ledning og skru fast høytaleren,
men problemet er at jeg fikk faen ikke løst dør dekselet. Jeg er også rimlig ukyndig når det kommer til bil,
så jeg har aldri sett under et dør deksel,
og har dermed ingen anelse om hvordan det er festet på døren. Jeg gjorde et halvhjertet forsøk på å løsne en skru eller to,
og drog i det, men ingen ting :( Hadde håpet at det var klipset på, elns :P

Uannsett, jeg sitter fast, noen som har lyst å gi meg en kort forklaring på hvordan jeg får av det jævla dekselet?
Vis gjerne med Paintskillsing. (bilde med piler og tekster alle veier :D )

Takker så mye på forhånd.

Remi
 #299411  av AnaXyd

Okay, har tatt av og på mine dørtrekk sikkert tjue ganger nå, så kan det ganske godt! :P

Først må du få av dørhåndtaket. Det er festet med noen små jævlige klips, som du må prøve å få av. Jeg fikk hjelp av noen mekanikere som hadde verktøy til dette. Men har hørt du kan bruke et tørklè eller lignende som du legger rundt og prøver å få tak i klipsen med.

Når du har fått av denne, er det bare å skru ut alle skruer.

1. Ta av dekselet ved speilet på innersiden(taes rett av)
2. Skru ut dekselet bak døråpneren(innersiden)
3. Skru ut skruen som holder dørtrekket der
4. Ta av 2 pyntehetter av plastikk på døra de, og skru ut skruene under der.
5. Skru ut en skrue i dørhåndtaket(det er et hull som du lett ser)
6. Skru ut 4 eller 5 skruer på undersiden av dørtrekket.
7. Ta ut tre klips på sida av døra di. det er sånne du kan dytte inn i midten, og ta rett ut.

Når alt det er gjort, tror jeg det bare er å løfte dørtrekket litt opp slik at det løsner, også er det bare å ta det av.