TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• OljenivÃ¥lampen lyser.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #299890  av Tomera

Oljenivålampen på ST205en (3S-GTE) lyser.
Oljenivået på peilepinnen er fint, trykke og tempen er normal.
Det lyser ikke umiddelbart etter oppstart, men kommer etter jeg har kjørt noen minutter.
Hva kan være galt?
 #299903  av Tomera

Okei, skjønner!. Er vell en flotør i bunnpanna da? Hvor går ledningene inn til denne?
Nå har ikke den motoren noen lang karier igjen i bilen, men hadde vært greit å litt kvitt varsellampene i dashen uansett :wink:
 #299921  av celicagt4205nord

Tomera skrev:Oljenivålampen på ST205en (3S-GTE) lyser.
Det lyser ikke umiddelbart etter oppstart, men kommer etter jeg har kjørt noen minutter.
Hva kan være galt?
hadde det samme på min st205,da var det oljetrykksensor om jeg ikke husker feil,kostet over 3000kroner.
 #299923  av Daniel HS

Tomera skrev:Oljenivålampen på ST205en (3S-GTE) lyser.
Hva kan være galt?

Det gule lyst som kommer på og går kjapt av igjen? Har samme problemet selv, oljenivået er helt fint... Hos meg kommer det i en akkurat bestemt helling (samme sted det har skjedd hver gang) og skjer kun på kald motor...
 #299924  av Tomera

Okei såpass. Mitt lys lyser rett etter oppstart/begynt å kjøre. Så lyser det hele tiden etter det.
Hvor sitter denne?
 #299930  av celicagt4205nord

Tomera skrev:Okei såpass. Mitt lys lyser rett etter oppstart/begynt å kjøre. Så lyser det hele tiden etter det.
Hvor sitter denne?
tror den sitter med 2 skruer på blokka,er ikke sikker,lenge siden jeg hadde st205 :(
 #299966  av CelicaTurbo

Det er gult lys? Det virker litt uklart om det er snakk om oljenivå (gult lys) eller oljetrykk (rødt lys). Men er det oljenivå så er den sensoren lett å ødelegge om bunnpannen taes av, kanskje dette har blitt gjort tidligere? Ellers ville jeg først og fremst ha sjekket at kontakten er hel og fin, uskadet og ikke minst koblet til. Kontakten til nivåsensoren står på fremsiden av bunnpannen, ganske lavt nede. Altså ikke på blokken selve blokken men lavere enn dette.
 #299968  av Tomera

CelicaTurbo skrev:Det er gult lys? Det virker litt uklart om det er snakk om oljenivå (gult lys) eller oljetrykk (rødt lys). Men er det oljenivå så er den sensoren lett å ødelegge om bunnpannen taes av, kanskje dette har blitt gjort tidligere? Ellers ville jeg først og fremst ha sjekket at kontakten er hel og fin, uskadet og ikke minst koblet til. Kontakten til nivåsensoren står på fremsiden av bunnpannen, ganske lavt nede. Altså ikke på blokken selve blokken men lavere enn dette.
Gult lys ja. Oljenivå.
Skal sjekke dette og se. Har drevet på litt under bilen i det siste (turbobytte osv) Mulig jeg har kommer borti ledningen da. Men har en lik motor, bare fra MR2 stående som jeg driver og demonterer, og den hadde ingen kontakter inn i bunnpanna.
 #299971  av CelicaTurbo

Jeg mener JDM-motorer ikke har den nivåsensoren.. mulig derfor den mangler fra delemotoren din?
 #299972  av ST205RR

Tomera skrev:Men har en lik motor, bare fra MR2 stående som jeg driver og demonterer, og den hadde ingen kontakter inn i bunnpanna.

du ser den kontakten når du tar av plast dekslet under motor ved feks oljeskift på celicaen :D

om motoren fra mr2'en ikke har føler er det nok en JDM motor...
 #299974  av Tomera

Okei, takker for avklaring på det! Nettopp vært i garasjen å sett på prosjektmotoren, samt motoren i bilen, og det er ikke samme bunnpanna. Jeg hadde uansett tengt å bruke bunnpanna fra gammelmotoren siden det er laget til opplegg for oljetempføler dær.
Kunne ikke se noe feil med ledningen eller kontakten, så er nok sensorn/flotøren i bunnpanna det er feil med da.
Får ikke kjørt med bilen å testa etter jeg tok ut, og satte i kontakten da. Men fikk oppklart det værtfall!
Takker.