TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Montere boostcontroller.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #295512  av supraboy
 
kanskje inne på feil tråd, men må man ha en bosst cut controller på euro el usa spec. mkiv?
For å kunne juster turbotrykke i det hele tatt?
Har montert på en japse spec der funka det med engang, men på min funker det ikke ligger på 0,7 uansett. jeg har da en eurospec..
 #295513  av styggen82
 
supraboy skrev:kanskje inne på feil tråd, men må man ha en bosst cut controller på euro el usa spec. mkiv?
For å kunne juster turbotrykke i det hele tatt?
Har montert på en japse spec der funka det med engang, men på min funker det ikke ligger på 0,7 uansett. jeg har da en eurospec..
Har du montert en Boost cut controller eller har du montert en boost controller??

boost cut controller/fuel cut defender fjerner\høyner fuel cut som skjer ved 1 bar, dette er likt for alle versjonene.
Boost controller kan brukes til å justere trykket med, over grunn trykk vel å merke.
 #295541  av supraboy
 
Har montert boostcontroller..... men skjer ingenting når jeg justerer........... hiolder seg på orginaltrykk uansett....
så derfor lurte jeg på om jeg mp montere boost cut controller i tillegg
 #295559  av Supramk3turbo
 
Hva slags BC har du??
 #298945  av 200sx RB power
 
Korleis er det å montere mekanisk boost controll??? Samme måte som med eletrisk???
 #300015  av tommis
 
Christian skrev:Jeg måtte montere inn en restriktorplate på min etter at det ble montert ny 3" eksos...Er ikke noe slikt hos deg også da?
Om du ikke har nok baktrykk vil ladetrykket fly opp uansett, og som du sier kan jo ikke profec'en senke trykket.
Jeg har også slitt litt med å få et stabilt trykk på min MKIV. Har en HKS bc montert og prøvd det meste. Nå har jeg satt inn en mekanisk bc (et sånt justerbart t-stykke). Men det funker ikke helt bra det heller. Sjønner bare ikke hva det kan være...
Hvor fikk du tak i den restriktorplata?
 #300021  av styggen82
 
tommis skrev:
Christian skrev:Jeg måtte montere inn en restriktorplate på min etter at det ble montert ny 3" eksos...Er ikke noe slikt hos deg også da?
Om du ikke har nok baktrykk vil ladetrykket fly opp uansett, og som du sier kan jo ikke profec'en senke trykket.
Jeg har også slitt litt med å få et stabilt trykk på min MKIV. Har en HKS bc montert og prøvd det meste. Nå har jeg satt inn en mekanisk bc (et sånt justerbart t-stykke). Men det funker ikke helt bra det heller. Sjønner bare ikke hva det kan være...
Hvor fikk du tak i den restriktorplata?

mye trykk har du? varierer det mye? j-spec eller euro?
 #300041  av tommis
 
Det er en j-spec med eu-turboer. Den ligger mellom 1-bar og 1,3 bar alt etter som. Ser ikke noe sammenheng i hvor og når. Det jeg ønsket å håpet med den manuelle bc'n var å klare å få et dønn stabilt trykk.
Det neste jeg skal prøve nå er å bytte wastegaten til den første turboen. Skal ta den gamle fra j-sepc turboene å sette på i tilfelle det er noe feil med denne.
Alt skal være prøvd før jeg setter inn noe restriktorplate jaffal, synes ikke det høres noe serlig ut å måtte "strupe" eksosen fra turboene...
 #300042  av styggen82
 
tommis skrev:Det er en j-spec med eu-turboer. Den ligger mellom 1-bar og 1,3 bar alt etter som. Ser ikke noe sammenheng i hvor og når. Det jeg ønsket å håpet med den manuelle bc'n var å klare å få et dønn stabilt trykk.
Det neste jeg skal prøve nå er å bytte wastegaten til den første turboen. Skal ta den gamle fra j-sepc turboene å sette på i tilfelle det er noe feil med denne.
Alt skal være prøvd før jeg setter inn noe restriktorplate jaffal, synes ikke det høres noe serlig ut å måtte "strupe" eksosen fra turboene...

litt mye variasjon ja, luft temp har jo mye å si, og motstand på hjula....

er jo bare en plate på ca 52 mm åpning som en legger rett etter cat nr 2(eller der den var:) )
FÃ¥r vel ikke akkuratt noe mindre hester av det tror jeg:) men sikkert noen som mener noe annet om det.....)


min lader 1 bar på andre gir ved hjulspinn, men nesten 1,2 på fjerde gir og maks motstand....