TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte motor i mr2 gti til turbo alene og for første gang

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #298158  av JK86

vel det blei brå stopp det. fa**. syns han er så hard og rar i giringa. er det normalt? oxo hang jo så klart bremsene bak fast da. møkka caliptere. noen som har?
 #298181  av CelicaTurbo

Det bildet av den lille boksen i alu med kjøleribber er resistorene til injektorene, reléet er bensinpumperelé (veksler mellom høy eller lav "duty" alt etter motorlast).

Angående de hengende kalipperne, det er sannsynligvis kjappest og definitivt billigst om du kjøper overhalingssett hos Toyota og overhaler dem selv ;)
 #298186  av hmsilset

CelicaTurbo skrev:Det bildet av den lille boksen i alu med kjøleribber er resistorene til injektorene, reléet er bensinpumperelé (veksler mellom høy eller lav "duty" alt etter motorlast).

Angående de hengende kalipperne, det er sannsynligvis kjappest og definitivt billigst om du kjøper overhalingssett hos Toyota og overhaler dem selv ;)
Eller levere inn å få ett ferdig overhalet.På mekonomen betalte jeg 1500kr pr stk fremme.Altså om man leverer inn de gamle.Får 300kr for dem.
 #298195  av Lørnings

JK86 skrev:vel da er motorbytte straks ferdig. bare lufting av clutch igjen før jeg er på veien.
Sikker på at du har fått ut all lufta, hvis den er hard å rar å gire med mener jeg. Clutch lufting på toyota pleier å være et hælvette! :P Ihvertfall når den har vært tom for væske...
 #298218  av JK86

da har jeg fiksa clutch og bremser og trilla rolig ut av garasjen i natt for og finne ut at det klakker noe sinnsykt i girkasse eller noe der omkring når jeg kjører. heiste opp bilen på venstre side bak og satte den i fri og snurret hjulet rundt og hørte. klakke lyden kommer fra inni girkasse tror jeg. noen som vet hva det kan være? er en E153kasse.
 #298338  av CelicaTurbo

tja, kan jo høres ut som at diff eller girkasse har et problem da, men, er det en grom platedifferensial inni der så kan jo det lage en hel del høye klakkete lyder på lav fart mens du svinger mye..
 #298389  av JK86

skal være en normal lsd diff så har konkludert med at den er dø. skal ringe trs på mandag og høre hva de har og si. hva trur dere om saken. de fortalte meg at de hadde dyno testet bilen og at alt var i orden. men da jeg fikk rearcut levert var aksel på fører side knust fordi bilen i sin tid hadde fåtgt en smell på denne siden. derfra tror jeg diff problemet kommer fra. hvordan dynotester man en bil uten aksler?
 #300269  av JK86

japp. diff er fikset samt ett par andre små oppgrades. bytta bensinpumpe nå og satt på shortshift samt byttet reg reim og tok 4hjuls kontroll og innstillinger og da var det bare noen små ting igjen. det ledningsnettet som jeg råder alle til og ikke gjøre sjøl står jo igjenn enda da. men det skal trs få ta. skal legge ut bilder og mer info når jeg får igjen bilen fra trs. oxo skal jeg ta me kamera og filme turen fra trs og hjem. de veiene opp dit var helt sinnsyke. takker for interesse i mitt prosjekt. trenger ofte ett lite spark i ræva for og få oppdatert litt her. :D
 #300292  av JK86

får det fortsatt ikke til så trs skal få fikse det for meg. (blod pris) men må jo fikses håper på og få bilen til neste helg..... gleder meg litt....... :D