TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• garasjebukk under mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #300084  av Helgeland

rimelig flaut spørsmål... men hvis dere bruker uorginal jekk og garasjebukk..

hvor kan jeg sette bukkene og jekken??
går d ann og forklare meg har ganske lite peiling men vil gjerne lære det. jeg har kun brukt ramper før...

jeg er klar over di 4 punktene som er "makert" på bilen men da må du vel bruke orginal jekk for og ikke ødlegge denne "lista" som stikker ned..

hvis noen har bilder så hadde det vært kjempe...
 #300087  av hmsilset

Bruker garasjejekk med en treklosse på jeg.Jekker opp der originaljekken skal plasseres.Går kjempefint det :P
 #300131  av Helgeland

så den "listen" på 1 cm som stikker ned. den tåler dette?? viste ikke om den bøyde seg...

taker for svar...
ble klokere
 #300157  av lasse

Du kan jo eventuelt kappe et spor i den treklossen, ellers pleier jeg å bruke traversen? bak (den som går under bilen som stab staget er festet i) og festepunktet der caster stagene er festet foran.
 #300160  av hmsilset

Helgeland skrev:så den "listen" på 1 cm som stikker ned. den tåler dette?? viste ikke om den bøyde seg...

taker for svar...
ble klokere
På den listen ja.Mine tåler det :P Bare å ikke sette den noen plasser som er bøyd om den er det.
 #300175  av Helgeland

okei takker.. er litt flaut men måtte bare spør...
 #300192  av inzane2012

Helgeland skrev:okei takker.. er litt flaut men måtte bare spør...
bedre å spørre først enn å ødlegge noe og så fortelle om det senere, som han som fikk sokken sin i m3 motoren sin;)
 #300213  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:
Helgeland skrev:okei takker.. er litt flaut men måtte bare spør...
bedre å spørre først enn å ødlegge noe og så fortelle om det senere, som han som fikk sokken sin i m3 motoren sin;)
Hvordan klarte han det da? Hjemmelaget luftfilter?
 #300214  av Helgeland

hehe jah det er litt sånn jeg også tenker...
ang sokken.. nei jeg tror ikke det var luftfilter men mer at han mistet oljelokket og stapte en sokk oppi...

tror jeg det var...
kan bare huske jeg har hørt dette..

men ang kanalene.. er det kun på di oppmerket plassene den tåler vekten sin. eller er det sånn i nærheten av der? eller i bestefall hele???

pleier og være nøye med og sette jekken midt i den oppmerket plassen liksom.. men er dette viktig??
 #300225  av inzane2012

Helgeland skrev:hehe jah det er litt sånn jeg også tenker...
ang sokken.. nei jeg tror ikke det var luftfilter men mer at han mistet oljelokket og stapte en sokk oppi...

tror jeg det var...
ja, det var fordi han hadde mistet oljelokket, ligger en link til tråden hans ute på småprat seksjonen:)
ganske artig lesestoff
Helgeland skrev:men ang kanalene.. er det kun på di oppmerket plassene den tåler vekten sin. eller er det sånn i nærheten av der? eller i bestefall hele???

pleier og være nøye med og sette jekken midt i den oppmerket plassen liksom.. men er dette viktig??
er nok sikkert lurest å settet jekken på di oppmerka plassene, har vel litt med vektfordeling og sånt å gjøre, får jo mindre vekt på jekken om en tar den der det er merket mot å sette den midt på bilen og jekke opp hele sia med en jekk...
 #300236  av lasse

inzane2012 skrev:
Helgeland skrev:hehe jah det er litt sånn jeg også tenker...

tror jeg det var...
ja, det var fordi han hadde mistet oljelokket, ligger en link til tråden hans ute på småprat seksjonen:)
ganske artig lesestoff
Helgeland skrev:men ang kanalene.. er det kun på di oppmerket plassene den tåler vekten sin. eller er det sånn i nærheten av der? eller i bestefall hele???

er nok sikkert lurest å settet jekken på di oppmerka plassene, har vel litt med vektfordeling og sånt å gjøre, får jo mindre vekt på jekken om en tar den der det er merket mot å sette den midt på bilen og jekke opp hele sia med en jekk...

Veldig offtopic her, men om jeg jekker opp bilen min på jekkepunktet bak så løfter jeg fremhjulet samtidig...
 #300252  av inzane2012

nja, skjer av og til hos meg og, men det kommer helt ann på hvor høyt jeg jekker den opp det:)
men uansett, for å komme tilbake til temaet, er sikkert like greit å bruke dei oppmerka jekkepunkta på bilen, og heller sette en bukk under en annen plass som ser ut til å tåle vekta for ekstra sikkerhet:) og du får kjøpt sånne jackpads på biltema som er sånne gummiputer du kan sette oppå jekken for å ikke skade lista vist du ikke bruker orginaljekken:)
 #300317  av Helgeland

takker og bukker ble mye klokere nå...