TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 93'mod MR2 mkII langtids prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #300260  av inzane2012

får vel ta å slenge ut noen bilder av den nye sterioen som ble montert inn idag:)

kjøpte og likså godt ett nytt polk frontsett da focal settet ligger igjen hjemme i sogn, så dette blir lagt ut til salg så fort gamlingen får sendt det oppover
alt inkludert der, mellomtone, diskant og delefilter... kun prøvemontert og testa i ett par dager for så å blitt tatt ut igjen, så er nett så nytt:P
Vedlegg
masse ubrukelige kabler og dritt fra det gamle anlegget...
masse ubrukelige kabler og dritt fra det gamle anlegget...
DSC00201.JPG (1.38 MiB) Vist 1740 ganger
ny kenwood spiller måtte også inn da den gamle alpine spilleren var blitt helt mongo
ny kenwood spiller måtte også inn da den gamle alpine spilleren var blitt helt mongo
DSC00203.JPG (1.36 MiB) Vist 1744 ganger
prikken over i'en, den lille sexy deilige suben:)
prikken over i'en, den lille sexy deilige suben:)
DSC00205.JPG (1.43 MiB) Vist 1741 ganger
 #300325  av inzane2012

Lørnings skrev:Nice! :D
forskjellen kan ikke beskrives:) bare går å venter på at jeg kan begynne å skru opp bassen nå, har den ganske mye nedskrudd nå, men merker det godt fordi, så lurer på hvor bra den blir når den er ferdig innspillt:P
 #300762  av inzane2012

fikk motorlokk løfteren jeg kjøpte av ghostrider88 i posten idag, så da var det ut å montere den så fort jeg kom igjen fra jobb og handletur:)
fikk samtidig ts foliemerka idag, så dem måtte jo og seff på med en gang:) slenger ut ett noen bilder for your veiwing "pleasure" hehe:P
løfteren fungerer helt supert og en slipper å ha den gamle stanga i veien enten du skal peile olje eller skru nedi der:P
motneringa tok ikke mer 10 min, men jeg rota litt da, så for noen som vet hvilken ende av pipa en skal bruke så burde det ikke ta mer enn 5 min topps:P
Lurte litt på om ikke lokket kom til å komme ut av stilling når jeg skulle løsne skruene der, så fant ut det var lurest å bare løsne den ene først og skru feste til løfteren sånn noelunde fast, så løsne den siste skrua og smette feste innpå og skru det hele godt fast igjen:)

PS: ja, det er teip som er surra rundt innsugslangen, vist noen lurte:) og grunnen til det er fordi toyota rota vekk den boksen som skulle stå oppå der og gadd ikke tett igjen hullet, men skal få laga en plugg på jobben som jeg kan putte nedi der og feste med ei slangeklemme så jeg får vekk teipen:
Vedlegg
DSC00221.JPG
DSC00221.JPG (90.58 kiB) Vist 1739 ganger
DSC00222.JPG
DSC00222.JPG (106.61 kiB) Vist 1740 ganger
DSC00223.JPG
DSC00223.JPG (101.54 kiB) Vist 1739 ganger
DSC00224.JPG
DSC00224.JPG (94.49 kiB) Vist 1741 ganger
DSC00225.JPG
DSC00225.JPG (84.33 kiB) Vist 1740 ganger
 #300764  av inzane2012

her kommer det noen bilder av dekal trimminga mi og :P

tror jeg har trefft ganske bra, ser nå ikke skeive ut, og ser og ut som avstandene er ganske like på begge sider:)
Vedlegg
DSC00230.JPG
DSC00230.JPG (92.94 kiB) Vist 1741 ganger
DSC00229.JPG
DSC00229.JPG (90.66 kiB) Vist 1741 ganger
 #300779  av inzane2012

GhostRider88 skrev:Se der ja :D Bra at det gikk bra å montere den da og det ble meget tøft. Både løfteren og ts-merkene 8)
spænk u:) stod å klødde meg i hodet i noen sekunder og lurte på hvordan den skulle festes i starten, di bildene du sendte med var ikke helt enkle å se noe på:P
eneste som mangler nå er løfteren til panseret, men den kommer vel når økonomien tar seg litt opp igjen, er dyrt å flytte:( hehe
 #300805  av GhostRider88

inzane2012 skrev:
GhostRider88 skrev:Se der ja :D Bra at det gikk bra å montere den da og det ble meget tøft. Både løfteren og ts-merkene 8)
spænk u:) stod å klødde meg i hodet i noen sekunder og lurte på hvordan den skulle festes i starten, di bildene du sendte med var ikke helt enkle å se noe på:P
eneste som mangler nå er løfteren til panseret, men den kommer vel når økonomien tar seg litt opp igjen, er dyrt å flytte:( hehe

Hehe, skjønte ikke så mye av de bildene jeg heller så du er ikke alene om det. Var noe jeg fant i full fart på nettet, når jeg selv prøvde å montere løfteren.

Slike panserløftere er noe jeg selv også vil ha, og det passer ihvertfall :P
 #301095  av inzane2012

tror du kunne klart å fått denne til motorlokket på og, om du hadde klart å modifisert festet:) men blir kanskje litt mye jobb for en så liten sak:P
 #301139  av GhostRider88

inzane2012 skrev:tror du kunne klart å fått denne til motorlokket på og, om du hadde klart å modifisert festet:) men blir kanskje litt mye jobb for en så liten sak:P
ja, jeg gadd ikke modde så mye så jeg fant ut at det var like greit å selge det. Så bra at du fikk bruk for det da :)
 #301165  av inzane2012

GhostRider88 skrev:
inzane2012 skrev:tror du kunne klart å fått denne til motorlokket på og, om du hadde klart å modifisert festet:) men blir kanskje litt mye jobb for en så liten sak:P
ja, jeg gadd ikke modde så mye så jeg fant ut at det var like greit å selge det. Så bra at du fikk bruk for det da :)

jepp, skal ikke klage jeg;)

har en ny ide til bilen min nå da, har jo fått meg jobb på ett plateverksted, så jobber med å skjære ut alle slags plater og sånt som siemens bruker til å lage f.eks strømskap, styringsskap osv, og såg på fredagen ett lite lager av sånne diamondplates låg i ei hylle, og nå har jeg lekt litt med tanken å ta med mr2 stoff matta mi og fått tatt måla og sånt av den, og laga diamondplates "matter" til bilen istedet:P

tror det kunne blitt litt kult:P
 #301166  av GhostRider88

inzane2012 skrev:
GhostRider88 skrev:

jepp, skal ikke klage jeg;)

har en ny ide til bilen min nå da, har jo fått meg jobb på ett plateverksted, så jobber med å skjære ut alle slags plater og sånt som siemens bruker til å lage f.eks strømskap, styringsskap osv, og såg på fredagen ett lite lager av sånne diamondplates låg i ei hylle, og nå har jeg lekt litt med tanken å ta med mr2 stoff matta mi og fått tatt måla og sånt av den, og laga diamondplates "matter" til bilen istedet:P

tror det kunne blitt litt kult:P
høres ut som en tøff og nyskapende ide :) go for it ;)
 #301197  av inzane2012

ja vi får se, eneste jeg kan se for meg som ett problem er å få den bøyd rett, men får se når jeg kommer på jobb igjen på mandag om det lar seg gjøres:P
 #372205  av inzane2012

kanskje på tide å komme med en liten update her nå da :)

har jo ikke hatt fast jobb siden sommeren 2008, så har vert ganske knapt med penger... men idag har jeg gjort en liten investering igjen :) bestillte nye dør/tak pakninger fra twosrus! :) gleder meg som en liten unge til di kommer, så skal jeg endelig bli kvitt problemet med at det drypper inn når det regner :D

har og bestillt nye skiver og klosser bak, samt at jeg skal innom toyota neste uke å svi av noen kr der på nye deler til understellet bak :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8