TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4 --->2WD pÃ¥ dyno?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #300259  av Daniel HS

Fant denne for en stund siden:

Er dette noe som kan gjøres originalt eller noe som er oppgradert/ettermontert/modifisert?
 #300263  av sleeper

du kan gjøre det på en del av kassene som er levert i gt4..( er helt sikker på at du kan det på st165 og at du ikke kan det i st205)

går greit og gjøre det på normalt trimmede motorer.. men skal være litt forsiktig på hardt trimmede motorer..
 #300291  av Xlr8

er da ikke bare en turbo motor med gti kasse da? ff og ikke 4wd?
 #300294  av sleeper

Xlr8 skrev:er da ikke bare en turbo motor med gti kasse da? ff og ikke 4wd?
nei, finnes en spak på en del av kassene som gjør aqt du kan fjerne drifta til bakhjulene..
 #300295  av James

sleeper skrev:
nei, finnes en spak på en del av kassene som gjør aqt du kan fjerne drifta til bakhjulene..
synd det ikke var drifta på forhjula som kunne fjernes da :)
 #300312  av Amund

sleeper skrev:
Har aldri prøvd sjølv, men etter som det eg har lest i toyota sine egne bøker, så er den muligheten kun meint som ein slags diagnose test. Og kun når bilen går oppe i lufta uten belastning...
Har du testa dette ut, så eg kanskje kan få avkrefta det?
 #300313  av Helmer

Er en her med 550 hk på framhjula, 521 hk på alle 4.
Veit han kjører med original st185 kasse.

#300322  av Xlr8

okidoki jeg gir meg=P
 #300323  av sleeper

Helmer skrev:Er en her med 550 hk på framhjula, 521 hk på alle 4.
Veit han kjører med original st185 kasse.

han samme fyren rasa fordelingskasse nå for ikek så lenge siden.. var ikke stort mer en de hk du serpå den filmen der det tålte..( og dette var også på rulle og var kun effekt som tok den)

men som jeg sa tidligere.. på en bpu trimmet gt4 så går det nok bra med 2wd mode..
 #300417  av cs2451

Jeg kjørte på 2wd en liten stund og det gikk til helvette til slutt.
 #300419  av Xlr8

bare lurer hvorfor vil du ha 2wd?:P
 #300420  av cs2451

diffen røk. og jeg prøvde å koble ut 4wd. det funker det. Og jeg kjørte til jeg fikk ny diff. nesten i hvertfall :lol:
 #300421  av Daniel HS

sleeper skrev:du kan gjøre det på en del av kassene som er levert i gt4..( er helt sikker på at du kan det på st165 og at du ikke kan det i st205)

går greit og gjøre det på normalt trimmede motorer.. men skal være litt forsiktig på hardt trimmede motorer..
Hvor er den spaken da? Bare sjekke om jeg har den på min bil, bare sånn for nysgjerrighetens skyld... :D
 #300423  av sleeper

like over der drivakslene går inn i kassa på passajersiden..
 #300443  av cs2451

og ser sånn ut
Vedlegg
MT-4.jpg
MT-4.jpg (91.85 kiB) Vist 705 ganger