TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ødelagt hjulstilling? bil virker lavere pÃ¥ ene siden..?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #300358  av FireWalk

Har nylig lagt merke til at bilen ser lavere ut på passasjer siden forran. Når jeg ser bilen forfra virker det tydelig som om den heller litt den veien. Men når jeg parkerer bilen på en helt flat vei så ser jeg at hjulet på passasjer siden forran går lenger opp i hjulbrønnen enn på førersiden..

Hva kan ha skjedd her? Bilen drar ikke merkbart til noen av sidene. Litt er det jo pga 225 dekk forran og sporete veier, men virker som om noe er slått litt opp her.. ? Er dette noe som enkelt kan justeres, eller er det noe som har tatt kvelden?

Legger ved et bilde av begge sidene her:
deviance.jpg
deviance.jpg (29.08 kiB) Vist 1224 ganger
Det er slik at på førersiden får jeg fingrene inn mellom dekket og skjermen, men på passasjersiden går det ikke, der er det for trangt..
 #300373  av FireWalk

ErikG skrev:Har du sjekket fjærene?
Hadde av hjulet og kikket litt i håp om at det skulle være noe ekstremt åpentlyst, men alt så OK ut.. fjæra så intakt og stiv ut.. Må være pga hullete veier det der :s får vel bare levere den til en hjulstilling ekspert å se hva han finner ut. Er stygt redd dette kan bli dyrt.. aner ikke hva slags senkefjærer som står på bilen heller siden dette stod på når jeg kjøpte den.. :cry:
 #300392  av lasse

Hadde samme problemet på min for et par år siden, der var det demperen på ene siden som var helt uten trykk.
Hvis du jekker bilen høyt opp, er det sånn at du må trekke hjulet ned for å få det helt ned? Da er det demperen(e) isåfall...
 #300405  av FireWalk

Xlr8 skrev:har du sjekket støt demper toppene?
Fjerbens lageret du tenker på? Har tenkt på det selv. Det kommer en "knette lyd" forran når jeg svinger. Så tror det kan være et (eller begge) lagerene som er gåen. Men vil det få bilen til å senke seg så voldsomt da?

Er det demperen så blir det 4 nye, eller coilover kit. Vet ikke hvordan f.eks KYB demperene funker sammen med senkefjærer?
 #300414  av Xlr8

er nok fjærbenslagera jah=) på min var de ikke lager igjen på ene siden og de førte da til høydeforsjell;)
 #300447  av FireWalk

Xlr8 skrev:er nok fjærbenslagera jah=) på min var de ikke lager igjen på ene siden og de førte da til høydeforsjell;)
Flaks at jeg tilfeldigvis har 2 stk nye til front liggende da. FÃ¥r bytte dem og ta en ny hjulstillings kontroll og se om det ordner saken. Hvis ikke blir det KYB dempere :-)