TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sven's '85 Corolla GT

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #279238  av Sven

Det er kanskje sant. Det var vel et par stykker til salgs nærmere bergen nylig mener jeg. Dele/prosjekt
 #279873  av Kjakan

Det gleder meg veldig at du holder liv i bilen enda. Jeg høres sikkert ut som en tulling, men ae82 gt er veldig fine biler. Mindre konebilpreg enn ae92, dessuten har den ikke unødvendig luksus :wink: Faktum er at selv om jeg erstattet den med en MX5, og nå BMW M5, så savner jeg den. Har heldigvis maaange bilder av den da..Hvis du skal kvitte deg med den før eukontrollen i januar 09, så si ifra. Da kjøper jeg den tilbake...
Flere bilder!
 #279888  av Sven

Hehe, da blir den nok noe dyrere enn det jeg ga. Har bytta mye deler nå, og det er mange "småting" igjen som skal fikses etterhvert.

Drit morsomt å kjøre AE82, og tøff som f... :D
 #292345  av Sven

Tja, kanskje til uka. Må justere panserlåsen og vasking og polering til før det tas bilder.
Men det har skjedd en del siden sist :wink:
 #299262  av Lørnings

Kjakan skrev:
Kjakan skrev:Oppdateringer og bilder :wink:
Jeg er på helt på nett, vil vite hvordan det går med godbilen og gjerne se noen fine bilder også. Siden vi er bildomane mener jeg! :D
 #299275  av Sven

Kommer i løpet av uka :oops:
 #299476  av Sven

Her kommer noen bilder.
Listene på forskjermene og dørene bør vel fjernes, og spoiler monteres.
Kjøpte en delebil og byttet dører, panser, forskjermer, bakluke og tenningslås og frontrute.
Da fikk jeg fikset begge vinduene som ikke funket, bakrutevisker, varmetråder, lås på bakluke og lås på passasjerdør.
Frontruta var veldig slitt og hadde to stooore sprekker.
I tillegg var begge dørene ganske rustne og flekkete, samme med panser og skjermer.
Vedlegg
CIMG2570.JPG
CIMG2570.JPG (3.57 MiB) Vist 516 ganger
CIMG2572.JPG
CIMG2572.JPG (3.47 MiB) Vist 513 ganger
CIMG2573.JPG
CIMG2573.JPG (3.45 MiB) Vist 514 ganger
CIMG2584.JPG
CIMG2584.JPG (3.54 MiB) Vist 515 ganger
CIMG2577.JPG
CIMG2577.JPG (3.56 MiB) Vist 513 ganger
 #299477  av Sven

Et til...
Vedlegg
CIMG2586.JPG
CIMG2586.JPG (3.08 MiB) Vist 518 ganger
 #299480  av Lørnings

Du må ha spoiler, ja! :wink: Den gjør jo hele bilen! 8) Også tone/sote bakrutene og fjerne listene på døra,(eller montere de som skal på bakskjermen) :D Da blir den stas!! :D Jeg synes også du burde få satt på twincam 16 på siden av bilen og gt merke på bakluka :wink: I tillegg så hadde ihvertfall gt'en min en sånn rød klistremerketråd som gikk inni fangerne og inni listene på dørene, denne burde du hatt :wink:

Sjekk klistremerket på siden og den røde tråden jeg snakker om=) :

Bilde
 #299482  av Lørnings

Fant ut at det var usedvanlig vanskelig å se på det forrige bildet der, men jeg fant dette på nettet, her ser du det godt :wink:
Vedlegg
corolla GT.jpg
corolla GT.jpg (90.15 kiB) Vist 516 ganger
 #299646  av Kjakan

Herlig med bilder av grombørsa. Dog virket DX-bakluka og dørene rimelig rustne, nesten like rustne som de som sto på før.
Burde fjerne GL-Sun-merket da, tar seg ikke ut. Sotefilmen på bakvinduene fjernet jeg i 2005 :wink: ...
Hvorfor byttet du tenningslås?
Hvor langt har du kjørt med den da? Motor/gir funker fint?
Hva er planene for bilen framover, kan jo ta eu-kontroll i oktober.
 #300750  av Sven

Kjakan skrev:Herlig med bilder av grombørsa. Dog virket DX-bakluka og dørene rimelig rustne, nesten like rustne som de som sto på før.
Burde fjerne GL-Sun-merket da, tar seg ikke ut. Sotefilmen på bakvinduene fjernet jeg i 2005 :wink: ...
Hvorfor byttet du tenningslås?
Hvor langt har du kjørt med den da? Motor/gir funker fint?
Hva er planene for bilen framover, kan jo ta eu-kontroll i oktober.
Er nok en del mindre rust enn på det gamle. Dørene hang jo ikke sammen i bånn.
Byttet tenningslås for å slippe flere nøkler :wink:
Vet ikke hvor langt jeg har kjørt egentlig, husker ikke hva den sto på da jeg kjøpte den. Og kmtelleren gjorde et merkelig hopp fra 396000 el. no til 307000 ca :shock: Du har ikke vært å fikla inni der du da :wink:
Kommer ikke til å gjøre noe med den foreløpig. Mulig jeg skal bytte den i en annen bil. Og den trenger også litt jobb så da orker jeg ikke gjøre noe mer hvis det bir noe av. Bilen kan vel kanskje defineres som et oppussisngsobjekt som funker fint til daglig bruk :D
Motor og gir funker bra. Bruker lite olje gjør den og. kan ikke huske å ha etterfylt ennå faktisk :)
 #301145  av Kjakan

Sven skrev:
Kjakan skrev: Er nok en del mindre rust enn på det gamle. Dørene hang jo ikke sammen i bånn.
Byttet tenningslås for å slippe flere nøkler :wink:
Vet ikke hvor langt jeg har kjørt egentlig, husker ikke hva den sto på da jeg kjøpte den. Og kmtelleren gjorde et merkelig hopp fra 396000 el. no til 307000 ca :shock: Du har ikke vært å fikla inni der du da :wink:
Kommer ikke til å gjøre noe med den foreløpig. Mulig jeg skal bytte den i en annen bil. Og den trenger også litt jobb så da orker jeg ikke gjøre noe mer hvis det bir noe av. Bilen kan vel kanskje defineres som et oppussisngsobjekt som funker fint til daglig bruk :D
Motor og gir funker bra. Bruker lite olje gjør den og. kan ikke huske å ha etterfylt ennå faktisk :)
Verken jeg eller eier før der har tuklet med kmtelleren. Den gjorde flere slike hopp da jeg hadde den og.
Tror det bare er slitasje. Han vi kjøpte den av i mai 2003 kan selvfølgelig ha justert, men hvorfor skru ned til 285k?...
Bilen har nok gått et sted rundt 415-430k. Motor og gir 100k mindre - suveren motor med lavt oljeforbruk ja.
Hva ville du solgt bilen for da?