TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div. oppgraderinger på 91' gt4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #299882  av kvassheim

:D
Bra å se at noen får det til... går stadig å klør og venter på min..
 #300703  av Tomera

Ja meget pen lyd det dær!
Jeg fikk anbefaling å sløyfe dumpen. Skal man dra på, og gire fort, ble det vist mere lagg med dump?
Er forresten ikke så gla i dumpventillyden lengre..
 #300708  av sleeper

Tomera skrev:Ja meget pen lyd det dær!
Jeg fikk anbefaling å sløyfe dumpen. Skal man dra på, og gire fort, ble det vist mere lagg med dump?

er ikek så veldig sunt for turboen og kjøre med høyt trykk uten... blir veldig stor belastning på turboen når du slipper gassen..
 #300713  av onkelvegard

sleeper skrev:
Tomera skrev:Ja meget pen lyd det dær!

er ikek så veldig sunt for turboen og kjøre med høyt trykk uten... blir veldig stor belastning på turboen når du slipper gassen..
de er jo bare og bestille en søppelsekk med turboer :D
 #300714  av sleeper

selvfølgelig en mulighet.. men er en litt dyr løsning da.. ( men hvis du gidde og kjøpe masse turboer, så er det jo bare og kjøre med antilagg hele tiden og.. det er jo enda råere..
 #300730  av onkelvegard

sleeper skrev:selvfølgelig en mulighet.. men er en litt dyr løsning da.. ( men hvis du gidde og kjøpe masse turboer, så er det jo bare og kjøre med antilagg hele tiden og.. det er jo enda råere..
har jeg hadd muligheten til det hadde jeg vært evig lykkelig :mrgreen: :mrgreen:
må vell leite etter en søppelsekk me tusenlapper først
 #300731  av mralp

Liker du lyden, kjør uten! Hvorfor ikke bruke 10k ca hvert 3.år på ny turbo? Du er jo uansett drittlei av turboen din etter få år.

Lyd er en viktig del av kjøreopplevelsen. Vi bruker jo glatt 10-12k på eksos. Svært få av de som kjøper fet eksos som gjør det primært av motorbehov. Det er lyd og finish som lokker.

Kjører selv uten dump på mr2`n på 3.je året, 1.2b med masse mods. Jeg elsker ”blaffre” lyden, og synes bilen er spenstigere. Kan godt være det er innbilling, men det er en bit av pakken som gjør at jeg elsker bilen. Om jeg blåser 10k hvert 3.år bryr meg midt på ryggen; Egentlig er det bare bra, så man får seg et spark i røven og tar et skritt til framover. Vi lever bare en gang, og knapt nok det! :)
 #300734  av onkelvegard

mralp skrev:Liker du lyden, kjør uten! Hvorfor ikke bruke 10k ca hvert 3.år på ny turbo? Du er jo uansett drittlei av turboen din etter få år.

Lyd er en viktig del av kjøreopplevelsen. Vi bruker jo glatt 10-12k på eksos. Svært få av de som kjøper fet eksos som gjør det primært av motorbehov. Det er lyd og finish som lokker.

Kjører selv uten dump på mr2`n på 3.je året, 1.2b med masse mods. Jeg elsker ”blaffre” lyden, og synes bilen er spenstigere. Kan godt være det er innbilling, men det er en bit av pakken som gjør at jeg elsker bilen. Om jeg blåser 10k hvert 3.år bryr meg midt på ryggen; Egentlig er det bare bra, så man får seg et spark i røven og tar et skritt til framover. Vi lever bare en gang, og knapt nok det! :)
ja du har helt rett angående dump, men det å kjøre antilag blir fort mye dyrere en som så
 #300747  av Tomera

Jeg blir nok å kjøre uten dump ja.
Slitasjen på turboen er neppe såå enorm i forhold å kjøre med dump.
Å kjører ikke så alt for mange mil med go' bilen i løpet av ett år, da det ikke er bruksbilen min.
Likte værtfall lyden i din bil meget godt!
 #300753  av celica_st185

Da var det kun 2 dager med mekking igjen før avreise rudskogen... Håper å bli klar, men er skeptisk til å ta avgårde 70 mil uten å ha med bilhenger :? Får ta en vurdering på det, så håper jeg å stille til start på lørdagen :)

Hvis ikke det er mer skadelig enn som så å kjøre uten dump, kommer jeg nok til å kjøre uten ja. Filmsnutten er på 0.9 bar og rekner med å ha over 1.5 bar til helga :)
 #300754  av onkelvegard

celica_st185 skrev:Da var det kun 2 dager med mekking igjen før avreise rudskogen... Håper å bli klar, men er skeptisk til å ta avgårde 70 mil uten å ha med bilhenger :? Får ta en vurdering på det, så håper jeg å stille til start på lørdagen :)

Hvis ikke det er mer skadelig enn som så å kjøre uten dump, kommer jeg nok til å kjøre uten ja. Filmsnutten er på 0.9 bar og rekner med å ha over 1.5 bar til helga :)
er det med irx turboen?
 #300755  av James

celica_st185 skrev:Da var det kun 2 dager med mekking igjen før avreise rudskogen... Håper å bli klar, men er skeptisk til å ta avgårde 70 mil uten å ha med bilhenger :? Får ta en vurdering på det, så håper jeg å stille til start på lørdagen :)

rudskogen nærmer seg med stormskirtt nå jah.. 1.5 i ladetrykk?! :twisted: Bør flytte bra på seg da! Da vil ikke ut på banen samtidig som deg :mrgreen: hehe
Men været begynner å spøke for meg... fram til nå er det meldt skikkelig drittvær :roll:

...Fekk bra med tilbakeslagslyder i Celicaen etter at jeg fekk fmic på min...høres ganske likt ut som i din faktisk.
Så har også vurdert å fjerne dumpen på min, men sies jo at man halverer turboen levetid da..
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14