TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Avensis T25 + Felg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #301043  av WaxFraq

Heisan!
Jeg har en 2008 modell Avensis 2.0 d-4d...
spørsmålet er om hvor store felger jeg får på denne...har fått tilbud på disse felgene...å jeg tror dem blir fine på bilen min da...
dimmen jeg fikk tilbud på var full pakke med 235/35/19....
Fine felger...
Fine felger...
F502-03.jpg (48.05 kiB) Vist 881 ganger
hvis noen har noen kommentar på felgene, så kom gjerne med dem..!
Her er et bilde av bilen...
Her er et bilde av bilen...
avensis stylet mars 2008 002.jpg (38.15 kiB) Vist 885 ganger
Bilen har forøvrig full tte utvendig styling, effektanlegg, chip, K/N filter...
 #301047  av k_one

Nå kjenner jeg ikke til ET som trengs på Avensis, men har sett de med 19" før og det ser som regel meget lekkert ut!
Syntes de på bildet ser ut som et bra valg :)
 #301051  av lexusmann

TTE har 19" til Avensis..ser dritfett ut... :D om det er kjørbart på våre veier e vel en annen historie...
 #301061  av celicagt4205nord

lexusmann skrev:TTE har 19" til Avensis..ser dritfett ut... :D om det er kjørbart på våre veier e vel en annen historie...
er ikke så nøye om det er kjørbart så lenge det ser kult ut :D
 #301062  av lexusmann

Nja, har blitt over de 30 så synes det kan være LITT kjørbart jeg da... :wink: men tilbake til topic, de felga så flotte ut de, waxfraq!!!! :D
 #301067  av WaxFraq

takker takker..lurer på om jeg må senke bilen..? det blir jo ca 10.000,- i tillegg da for TTE..
 #301079  av lexusmann

Hvis du skal 19" kan du vel ikke senke så mye??sånn vanlig 30 mm ca vil sikkert bli bra...jada, TTE koster, men det er høy kvalitet og så det bra ut...har mye å si... :wink:
Flott bil forresten, er noen som har råd til ny bil... :roll: Har lenge sleva over denne jeg...http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link :wink:

men tror ikke jeg klarer å håndtere et billån på 220k+ nå...mener jeg hadde fått 50-55k for rollan...
jada, så var jeg ute på viddene igjen... :shock:
 #301083  av celicagt4205nord

WaxFraq skrev:takker takker..lurer på om jeg må senke bilen..? det blir jo ca 10.000,- i tillegg da for TTE..
blir nok seende litt rart ut med 19 toms uten senk,blir meget kjørbart selv med senkesett,du trenger jo ikke kline skjerma helt ned på dekket.
 #301105  av celicat23

Med 18" felger så ser 70mm senk helt perfekt ut :) Med 19" så må du ivertfall investere i 40mm senking. Da vil fortsatt bilen være fult brukbar over fartsdumper osv, uten at den ser helt mongolid ut med 3 meter mellom hjulet og hjulbuen.
 #301115  av Tomera

Orginalt på den bilen er det ET40.
 #301123  av celicagt4205nord

celicat23 skrev:Med 18" felger så ser 70mm senk helt perfekt ut :) Med 19" så må du ivertfall investere i 40mm senking. Da vil fortsatt bilen være fult brukbar over fartsdumper osv, uten at den ser helt mongolid ut med 3 meter mellom hjulet og hjulbuen.
det var din mening siden din avensis var skamsenka,er jo snakk om en liten dytt til bakken.
 #301155  av celicat23

celicagt4205nord skrev:
celicat23 skrev:Med 18" felger så ser 70mm senk helt perfekt ut :) Med 19" så må du ivertfall investere i 40mm senking. Da vil fortsatt bilen være fult brukbar over fartsdumper osv, uten at den ser helt mongolid ut med 3 meter mellom hjulet og hjulbuen.
det var din mening siden din avensis var skamsenka,er jo snakk om en liten dytt til bakken.
Tror du skal slite lenge med og finne noen som syns det er pent med biler som har store felger og diger glippe mellom toppen av dekket og skjermbuen. Det er like universalt stygt som bmw 316 med m-merke og aluvinge.

Skal man ha store felger, så må man også senke litt. 40mm er absolutt det minste man i det hele tatt burde vurdere for at det skal se fint ut. Ser ikke poenget med og hive tusentalls kroner rett ut av vindu på noen digre felger som bare vil se helt mongo ut hvis bilen ikke senkes.
 #301222  av FireFox

Har sett en med 20" så det skal gå på :)
Btw: tørr jeg spørre hvor man får tak på zito felger?
 #301277  av celicat23

FireFox skrev:Har sett en med 20" så det skal gå på :)
Btw: tørr jeg spørre hvor man får tak på zito felger?
Bilprodukter.no selger til forhandlere. 19" felger får du til og med TUV godkjent til avensis'en, så kan godt se for meg at 20" går. Mulig det kanskje blir seende litt stort ut men :D
 #302160  av kjetil-r

Hei!
jeg har zito m525 i 19" med 215 35
hadde nok gjort seg med min. 30mm senk ja:)

Eneste jeg merker er litt dekkstøy,men den ligger mye bedre på veien nå :) sikkert enda bedre med 235 :D
Vedlegg
M-525.jpg
M-525.jpg (38.38 kiB) Vist 1111 ganger