TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt lille Yaris Turbo "prosjekt"

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #300976  av Tiril

Vil nødig kalle denne bilen et prosjekt,i og med at jeg synes den er fin fin som den er, men har da litt planer:
Først må hovedservicen taes, så MÅ den få seg ett nytt sett med dekk og felger.
Ønsker også å lakkere den svart, men kan være åpen for andre forslag hvis noen har det :)
Så skal det på litt diverse merker og sotefilm for å skape litt mer racing-look.
Deretter skal det bygges ett sånn passe bra anlegg :wink:
Og når jeg er ferdig med dette (noe som kommer til å ta tid og penger), er jeg vel en blakk og lykkelig eier av en unik Yaris Turbo. :lol:
(Skal prøve å få tatt litt mer bilder når været passer seg slik, hvis det er noen som er interessert :roll: )
Vedlegg
IMG_0047.JPG
IMG_0047.JPG (1.63 MiB) Vist 1400 ganger
 #300978  av EXS

den var FEIT...

effekt får du utav denne??

btw... jeg syntes fargen du har nå er veldig fin... ville også prøvd og dekaltrimme den så lite som mulig;)

kjør på med bilder....
 #301001  av Gt-4-Ever

Hvis du soter (legger film) på rutene bak og soter baklyktene (sort med klarlakk) så blir det meget pent. :) Ellers så ser jo bilen strøken ut. :)
 #301085  av Tiril

Bilen er jo original,så er 150 hester på 950kg sånn snirka :) Men som andre har sagt før meg så er det nok til å miste lappen. He he.
Hvis ikke kan den jo alltids chippes om man skulle ønske det. :wink:

Grunnen til at jeg vil lakke den er at: noen (etter bildet er tatt) har sett sitt hat til bilen, så det er komt en ripe fra ett sett nøkler på førerdøren og noen sitt hengerfeste på bakfangeren. :cry: :cry: :cry: (stakkars lille bilen min, skal slutte å parkere på parkerinsplasser med andre biler i nærheten).

Planen etter dette var å lakke over skadene med originalfargen, men så fant jeg ut at alle de rundt 20 slike det finnes i Norge(føl dere fri til å rette på meg nå, for jeg har på følelsen av at jeg tar feil :oops: ) har kommet til Norge med samme lakken, derfor tenkte jeg, hvorfor ikke lakke den så den blir litt unik :?:
Så dro jeg en liten tur til Kypros, hvor det fantes veldig mange Yariser i alle varianter, størrelser, og farger. Og da fant jeg ut at den ville sett litt rå ut i svart.

Skal ikke overdekorere den med klistremerker (lover), tenkte kanskje ha noen små i siderutene bare. Siden bilen er fin fin som den er (i mine øyne :roll: ) trenger den ikke mye "pynt" (slik min avdøde Sierra trengte sårt :shock: ) :lol: Men takk for tipset om baklyktene :)
 #301089  av inzane2012

du får sjekke om du finner noen fete øyelokk til frontlyktene, for det kan gjøre underverker med utseende, bare se på hvor mye bedre en bmw e30 ser ut med med den lista over lyktene enn uten:)
 #301106  av celicat23

Sist jeg hørte noen tall angående hvor mange yaris turbo det ble tatt inn i landet, så var det snakk om 15stk. Det er uansett en artig liten bil. Høres bra ut at du bare vil stelle med den, istedenfor og grise den ned med alle slags usmakelige ting. Takakaira.co.jp har litt forskjellige ting til yarisen, så du kan myse etter øyelokk der hvis du er ute etter det f.eks.
 #301107  av Supramk3turbo

Virkelig pen bil, liker disse ganske godt egentlig... :)
 #301124  av Tiril

Tusen takk for skryt og tips :)
Skal vurdere de "øyelokkene".
Sitter fremdeles å venter på fint vær for å få tatt flere bilder, men bor man på Vestlandet må man jo ha litt tålmodighet når det gjelder akkurat det :lol:
 #301441  av lexusmann

Tror jeg lå bakom deg her en dag i forrige uke, men er ikke kar om huske hvor det var(muligens på Nordheim, men ikke sikker)...kan vel ikke være så mange sånne her rundt om... :D
Så tøff ut, ja... :wink:
 #303125  av Tiril

lexusmann skrev:Tror jeg lå bakom deg her en dag i forrige uke, men er ikke kar om huske hvor det var(muligens på Nordheim, men ikke sikker)...kan vel ikke være så mange sånne her rundt om... :D
Så tøff ut, ja... :wink:
Kan godt være mulig. Bilen har vært på utlån til mor min der på Nordheim, så det kan godt stemme. He he. :wink:
Er to av dem her i Haugesund, men kun min med Tein merke bakpå :lol:
 #303128  av Tiril

En aldri så liten god/trist oppdatering:
Nå har "gullet mitt", eller veslekaren som jeg kaller den for (Yarisen, for de som ikke skjønte det) fått sin hovedservice :)
Gode greier alt dette, men så var det jo uheldigvis "en kjekk en" på Toyota som klarte å bulke sideskjørtet mitt :cry: :cry: Ikke bra, ikke bra.
Men Toyota var da i det minste såpass høflige at de tilbudte seg å reparere skaden, men det var først etter at vi ringte å klagde selv.
"Han kjekke" sa det tydligvis ikke til noen, enda han fikk beskjed om at han hadde bulket bilen :shock:
Så neste service tror jeg det blir til at jeg tar selv. Begynner å kunne det med servicer på jobb. he he.
 #303131  av inzane2012

Tiril skrev:En aldri så liten god/trist oppdatering:
Nå har "gullet mitt", eller veslekaren som jeg kaller den for (Yarisen, for de som ikke skjønte det) fått sin hovedservice :)
Gode greier alt dette, men så var det jo uheldigvis "en kjekk en" på Toyota som klarte å bulke sideskjørtet mitt :cry: :cry: Ikke bra, ikke bra.
Men Toyota var da i det minste såpass høflige at de tilbudte seg å reparere skaden, men det var først etter at vi ringte å klagde selv.
"Han kjekke" sa det tydligvis ikke til noen, enda han fikk beskjed om at han hadde bulket bilen :shock:
Så neste service tror jeg det blir til at jeg tar selv. Begynner å kunne det med servicer på jobb. he he.
samme skjedde med mr2'n min når jeg hadde den inne til storservice og reperasjoner, di skulle ut å prøvekjøre den, så klarte sjåføren å kræsje bilen, hadde vist snurra i en sving og ødeligat hele fronten med tåkelys og blinklys og det hele... men, jeg ble heldigvis informert og det med en gang da og dem skulle selvfølgelig reparere det:)