TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tundra

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #301869  av Ã¸xseth

dette er en bil jeg vil ha når den kommer/vist den kommer
så rått det hadde vært og kjørt rundt i en toyota med tvilling hjul
 #301887  av ArildM

OT: Gale Arne her har du ny motor: i-Force V8 4,7L 32V, 276hk, 424Nm :lol:
 #301961  av Ã¸xseth

celicat23 skrev:Toyota thundra får du kjøpt i norge, bare ikke denne alt-for-mange-hjul-og-hjelpe-så-amerikansk-og-overdrivd versjonen :wink:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

Ganske så tøffe biler egentlig.

det vet jeg, har sett de mangen ganger før...
men det er bare så rått med tanke på tvilling hjul på en slik bil...
vill ha :)
 #301982  av k_one

Kvote fra Wagen sin Finn annonse:

"Toyota har brukt over 6.000.000.000,- på å utvikle den helt nye Tundra pickupen og bilen overgår alt i denne klassen...."

Jeg tviler ikke på at Toyota har brukt noen kroner på å få laget Tundra...men er det bare jeg som syntes 6 milliarder virker som litt vel mye?
Med prisen på bilen i USA så vil det si at de må selge nesten 45.000 biler bare for å gå i null...og det virker jo ikke akkurat som typisk Toyota?
Eller kan dette faktisk stemme??
 #302004  av celicagt4205nord

ArildM skrev:OT: Gale Arne her har du ny motor: i-Force V8 4,7L 32V, 276hk, 424Nm :lol:
med gass 381hk :oops:
 #302038  av Ã¸xseth

k_one skrev:Kvote fra Wagen sin Finn annonse:

"Toyota har brukt over 6.000.000.000,- på å utvikle den helt nye Tundra pickupen og bilen overgår alt i denne klassen...."

Jeg tviler ikke på at Toyota har brukt noen kroner på å få laget Tundra...men er det bare jeg som syntes 6 milliarder virker som litt vel mye?
Med prisen på bilen i USA så vil det si at de må selge nesten 45.000 biler bare for å gå i null...og det virker jo ikke akkurat som typisk Toyota?
Eller kan dette faktisk stemme??

det hørtes ut som det var litt vel mye ja.. men som du sier, toyota bruker mye penger når de lager nye modeller, men ikke så mye.... :roll:
 #302342  av Kjelliken

45.000 er da ikke så ille. Med tanke på at de sannsynlig vil bruke mye av denne teknologien videre på andre modeller kan jeg tenke meg.
Pluss at her regnes jo alt med selv ting som de faktisk allerede bruker på andre modeller. så noe av denne summen finner nok man igjen på andre modeller også.
 #302798  av inzane2012

med tanke på at det bor ca 300mill mennensker i statene, og la oss si av det er ca 230 som har førerkort, så burde det ikke vere en umulig het for toyota og selge 45.000 eksemplar av denne bilen da...
 #302828  av Ã¸xseth

nei, pickupene ligger på topp som den mest solgte bil i amerika, tett etterfulgt av camry som nummer to på lista :D
 #302843  av k_one

inzane2012 skrev:med tanke på at det bor ca 300mill mennensker i statene, og la oss si av det er ca 230 som har førerkort, så burde det ikke vere en umulig het for toyota og selge 45.000 eksemplar av denne bilen da...
Det er forsåvidt sant, men 45.000 vil akkurat dekke inn selve utviklingskostnaden i kr, men da har jeg ikke regnet med produksjonskostnadene på bilen. For ikke å snakke om transportkostnader og kostnader for markedsføring og løpende kostnader for å holde driften i gang (lønn, leie, strøm etc.etc)
Så for å faktisk gå i 0,- må de nok selge opp imot 200.000 biler før de har klart å gå i null...for deretter å begynne å tjene penger.
Godt mulig at 6 milliarder i utvikling ikke er uvanlig, men fra ett business-standpunkt så ser det jo ikke ut som dette er veldig lønnsomt(iallefall ikke på kort sikt) og Toyota har jo alltid vært flinke til å være lønnsomme.
På den annen side så kjenner jo ikke jeg til Toyotas strategier og mål, så det er godt mulig at 6 mrd. er ett helt vanlig beløp men for meg virket det bare som om det var litt mye.
En ting er iallefal sikkert; hadde jeg hatt 6 milliarder til å utvikle ett produkt så skulle jeg laget noe ganske sykt! hehe
 #303155  av Mr T

Så den tundraen live i fjor på Sema,har masse bilder av andre tundraer fra samme sted,men den "big dooley" tundraen er heilt rå ...
Mye kule detaljer:)