TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pokkern sÃ¥ stille det var pÃ¥ MR2 fronten de siste dagene da

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#30053  av erling

Blir spennende med motor da. :) Du trasker vel rundt i ring og sliter gulvbelegg nå da.. :D

#30059  av Mr2 Mk2

hehe stille ja....*ny post med mr2 drømmebilder*

#30062  av jumbo

Hehe, snakka med Markus nettopp, de hadde starta faenskapen uten at den ramla fra hverandre, så da blir det vel Danmarkstur på meg til uka da :)

Blir neppe noe bytteprosjekt på meg før april/mai pga verkstedplass etc, men så får jeg hvertfall god til til å plukke ut og strekke den opp litt først :)

#30116  av proson

Hvis jeg skal kjøpe motor fra danmark, må jeg ikke betale svinmye i motoravgift?

#30117  av hovik

proson skrev:Hvis jeg skal kjøpe motor fra danmark, må jeg ikke betale svinmye i motoravgift?
Nope, må bare betale moms. Dette gjelder også hel bil så lenge man spesifiserer at den skal brukes som delebil.

Pris på å godkjenne bil med ny motor avhenger av førstegangs registrering i norge og motoreffekt.

#30118  av chris

hovik skrev:
proson skrev:Hvis jeg skal kjøpe motor fra danmark, må jeg ikke betale svinmye i motoravgift?
Nope, må bare betale moms. Dette gjelder også hel bil så lenge man spesifiserer at den skal brukes som delebil.

Pris på å godkjenne bil med ny motor avhenger av førstegangs registrering i norge og motoreffekt.
HVIS man i det hele tatt velger å godkjenne den ja ;)

kalkulator på http://www.toll.no

#30119  av proson

Jeg skal skifte motor i løpet av et halvt år på min MR2 mk1 1986. Jeg har delemotor som har gått rundt 224000 og har stått uberørt i 3 år, og den står foreløpig i 7 sein! Men har tømt i litt disel i til stemplene, så det er mulig stemplene har løsnet nå...

Den motoren som står i nå er passe slitt. Slitte stempel, ventiltkakkling, skjørtebank osv...

Det beste blir kanskje å dra til danmark og kjøpe ny motor der...? Tenkte på å kjøre til danmark og skifte motor der og kjøre tilbake til norge, da "slipper" jeg vel å betale Moms også? :wink:

da kan jeg samtidig kjøpe styling... :D

Noen tips til hva som kan være lurt?

#30127  av CelicaTurbo

om motoren har stått urørt i 3 år er det en vesentlig sjangs for at mye må gjøres med den motoren før den kan brukes.. det vet du egentlig ikke før du kan få prøvd å startet den i en benk eller noe..

#30139  av Mr2 Mk2

Proson:Du hadde endel deler til mk1 du skulle selge for en stund siden,prøvde å maile deg og pm men ingen svar.Sender du meg en pm.

#30141  av Kenny

proson skrev: Det beste blir kanskje å dra til danmark og kjøpe ny motor der...? Tenkte på å kjøre til danmark og skifte motor der og kjøre tilbake til norge, da "slipper" jeg vel å betale Moms også? :wink:
Egon har sluttet å montere motorer sa han når jeg snakket med han... :(
Tok for mye tid og tjente for lite på det.. så skal du ha motoren montert der nede må du gjøre det selv, ellers må du finne et verksted i nærheten som kan gjøre det for deg... :cry:

Hva slags motor hadde du tenkt på å sette i da? 4agze? :twisted:

#30143  av proson

Hvis jeg førtst skal til Danmark og kjøpe motor, så må det vel bli en 4-AGZE ja;) Tror det var rundt 10 000 for en.

hmm... Har utrolig lyst til å dra ned til danmark og hente ny motor og styling, men det blir dyrt! :shock: ca 10 000 for ny motor + motorskift og ca 11-12 000 for styling... + bensin osv. Det kan bli dyrt, men da hadde det blitt en mye råere bil også;) Uansett skal jeg ha stylingsettet fra scanstyling.

#30198  av MRQuoc

Ta deg som en ferie i sydligere strøk .. .. en uke eller to i danmark .. kan ikke nekte at det blir dårlig opphold...
billig pils , tobakk , strippere, ny motor ferdig montert , styling ferdig montert , litt hardere betal-tv på hotellet ... men du må nok belage deg på å si "hæ?" mange ganger .. men skal vel overleve det ? 8)