TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 senkesett spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #301973  av lts

Heisann.

Fekk senkesett til min 2000 MR2 mk3 i posten i dag (TTE), så no er spørsmålet..

1. Toyota vil ha nesten 7000 for montering.. er dette riktig pris? Eg har sett original installasjonsmanual som seier at dette er ein 2 timers jobb
2. Vil det være umulig å få godkjent settet dersom eg monterer det sjølv? har ikkje studert TÜV papira veldig nøye, men kreves det at installasjonen er gjort av toyota?
2. Skal på EU kontroll om ein mnd, vil dette bli eit problem dersom ikkje senkesettet står i vognkortet?

På forhånd takk!
 #301983  av Pgus

1. SYKT dyrt! Helt vilt, Det er ikke veldig vanskelig å gjøre selv.

2 Ja du får det godkjent,dersom du har TUV papirer, men du MÅ ha papirer på at du har vært på 4 hjuls kontroll etter at du har satt på settet.

3 Ja, de kan ikke godkjenne bilen, selv om du har med deg TUV papirere... Vrangtilsynet først :-(
 #301986  av lts

Pgus skrev:1. SYKT dyrt! Helt vilt, Det er ikke veldig vanskelig å gjøre selv.
Skulle faktisk ha 9172 kr inkl deler. Kjøpte settet frå england for 1500...
2 Ja du får det godkjent,dersom du har TUV papirer, men du MÅ ha papirer på at du har vært på 4 hjuls kontroll etter at du har satt på settet.
Ok, så dersom eg har TUV og 4-hjuskontrollpapirer, så trenger ikkje installasjonen bli utført "profesjonelt" ?

Er det forresten nokon som kan anbefale verksted som tar seg fornuftig betalt i Bergensområdet?
 #301988  av James

lts skrev:
Skulle faktisk ha 9172 kr inkl deler. Kjøpte settet frå england for 1500...
Ok, så dersom eg har TUV og 4-hjuskontrollpapirer, så trenger ikkje installasjonen bli utført "profesjonelt" ?

Er det forresten nokon som kan anbefale verksted som tar seg fornuftig betalt i Bergensområdet?
Syke priser jah! :shock: Men hør med Toyparts!!