TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • lettere trimming

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #302272  av Blackcs
 
Lurer på hva som må gjøres med en carlos sainz for og få ca 300+ med hester.
er ganske grønn når det gjelder sånn.
Sist redigert av Blackcs den 20 sep 2008 12:53, redigert 1 gang totalt.
 #302277  av onkelvegard
 
enkleste trimmen er vell, stor eksos, luftfilter og boostcontroller da bør det nærme seg 300hk i motoren
 #302352  av James
 
Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..
 #302380  av Blackcs
 
James skrev:Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..
ja så org motor tåler såpass med trykk??
 #302381  av Larsen
 
Blackcs skrev:
James skrev:Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..
ja så org motor tåler såpass med trykk??
Selve motoren tåler MYE!, men motostyringen stopper ved ca. 300 hk.
 #302400  av donk2k
 
For å sette et bilde på hva motoren tåler, kan jeg nevne at jeg kjører 1.5-1.6 bar med TD06 Kit.
Motoren er helt orginal foruten toppakning og arp studs. Motoren har gått 300.000 og bruker forsatt ikke olje.

Må nevnes at det hele kontrolleres av Autronic SMC og alle tempraturer og blandingsforhold osv. er under oppsyn og ligger innenfor det trygge. Tror det er det viktigste når man skal hente ut en del.
 #302401  av James
 
Blackcs skrev:
James skrev:Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..
ja så org motor tåler såpass med trykk??
Motoren skal tåle det! Har selv med samme oppsett nevnt ovenfor. Kjører 0.6 på normal kjøring og fra 0.9-1bar når jeg ønsker å gi på litt. Tørr ikke å øke ladetrykket før jeg har evt. fått sterkere toppakning. CT26 å CT20B turboene skal også ha en smertegrense på rundt 1.2bar.
 #302412  av Blackcs
 
donk2k skrev:For å sette et bilde på hva motoren tåler, kan jeg nevne at jeg kjører 1.5-1.6 bar med TD06 Kit.
Motoren er helt orginal foruten toppakning og arp studs. Motoren har gått 300.000 og bruker forsatt ikke olje.

Må nevnes at det hele kontrolleres av Autronic SMC og alle tempraturer og blandingsforhold osv. er under oppsyn og ligger innenfor det trygge. Tror det er det viktigste når man skal hente ut en del.
ok den er grei :) :)