TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Terjen's 1965 Toyota Corona (Tilbakelevert)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #302477  av GeirJB

Gratulerer med ny fin bil!! Liker godt stuket på MR2'n og Starlet'n du hadde!! Så virker lovende for denne og da!! 8)
Disse Corona'ne kan bli tøffe!!
Her er en som sto til salgs i Sverige for noen dager siden...
Litt senk hjelper mye på utseende... :D
Bilde
 #302619  av Terjen

Oki, fysste gongen eg seie detta tror eg, men nå gir eg opp.

Tenkte jeg skulle begynne å fikse litt smårust i dag.. Joda begynte å plukke litt i ene framskjermen, der så jeg det var noen småsprekker som danna en firkant på 10x10cm. Dunka litt i firkanten, og ned datt den.. Så jeg tenkte okeida, det var jo litt jalla at de hadde fiksa skjermen med hønsenetting og sparkel.
Bilde

Menmen, det skulle nå kunne fikses tenkte jeg.
SÃ¥ jeg gikk en runde rundt bilen og saumfarte den ekstra godt m.t.p. jallamekk.
Fant da en liiiten sprekk i den høyre kanalen (som faktisk så strøken ut), fant fram skrujernet og pirka litt i sprekka. Da ble det akkurat som når isbreen på Istid 2 sprakk...
Vips, så stod jeg med godt over halve kanalen i neven, som forøvrig var lagd av byggskum med litt sparkel utpå... :(

Bilde
Bilde

Fant slike "sprekker" mange andre plasser og, så regner med hele bilen er besmitta av dritten..

Verste er jo at jeg har lagt litt arbeid og penger i den allerede, bl.a skifta clutchen, alt av oljer, viskerblader og et bremserør.
Pluss bestilt og betalt deler for 1500,- fra Australia for å få skiten gjennom EUen. Nå er jo alt ubrukelig egentlig, så anser vel dette som katta i sekken.
Ekle greier.. :?
 #302627  av Andreazz

SATAN :shock: Verre rust mekk enn hva de gjør i Pimp My Ride det der! Herregud.. Nå fikk jeg ikke lyst til å pirke mer i Crownen min.. Men den Coronan ser da grei ut inni osv, så det er i det minste en grei delebil??
 #302629  av |plumbo

Aii aii !! Ikke det værste rust mekkinga jeg har sett men en go 2 plass !

( 1.plass. en kar som skulle selge 240, og lovet og fixe et rust hull i kanalen før den ble solgt .
Metode :
1.finn frem 2 brød poser med vann .
2. putt disse opp i kanalen og kjør den ut i minus grader og la det fryse .
3. slip til isen til den har fått någenlunde riktig form.
4. deretter svart bodyspray over og la den nye eiern overta bilen :D :P
den nye eiern var ikke glad når sommern kom ! )
 #302630  av Terjen

Tja, er ikke vits å selge/ta vare på som delebil, da jeg ikke kan tenke meg hvem som får bruk for sånt.
Dessuten er verken interiør eller andre ting noe særlig og rope hurra for.
Så tror nok øksa tar den skikkelig i morra..
 #302631  av Supramk3turbo

Æsj da. Det så IKKE bra ut. Men du klarer vell å sveise inn to nye kanaler du vell. Å på forskjermen er det jo bare på med ny hønsenetting :D
 #302679  av Lørnings

Velkommen i "jeg ble lurt med byggskum-klubben" der jeg satt en stund som president tidligere :P det er derimot ikke med glede jeg ønsker deg velkommen! :P Da blir det vel en annen vinterbil da..!=)
 #302700  av Terjen

Takk for medlemsskapet. :)

Fikk ordna meg ny vinterbil på jobben i dag.
En som hadde kjøpt ny bil hos oss, og hadde tenkt å vrake den gamle AE82en sin.
Da slo jeg til, og fikk den for vrakpris.
Bilen er forøvrig grevling og lite interessant, skal kun brukes i vinter, så kommer ikke til å gjøre noe som helst med den.
Bilde
 #302725  av inzane2012

Terjen skrev:Takk for medlemsskapet. :)

Bilen er forøvrig grevling og lite interessant, skal kun brukes i vinter, så kommer ikke til å gjøre noe som helst med den.
ikke en eneste liten modifikasjon en gang??
 #302747  av Andreazz

inzane2012 skrev:
Terjen skrev:Takk for medlemsskapet. :)

ikke en eneste liten modifikasjon en gang??
Den har jo fet styling å dekor fra før :lol: Stramm brekk wiren, så funker den knall igjenom vintern den der :D
 #302783  av Lørnings

Det er synd brekket er så dårlig på dem! :( Men få stramma det akkurat passe(så ikke du mister bakbremsene ved vanlig bremsing..nei det det har vi ikke opplevd*plystre* :P ) Så er den helt knall på snø ihvertfall! :wink: Er det GT forresten?så ikke helt orginale ut de sideskjørtene..=)
 #302821  av Ã¸xseth

kjipt med coronaen.
tipper han kommer til og gjøre noe med corollaen, han klarer ikke og holde fingrene borte fra bilene :lol:
stusset på dette jeg og, sideskjørtene minner om en gt. samme med støtfangeren forran og.
 #302844  av Terjen

Hehe, kan ikke bli mye mods hvertfall. :)
Er ikke GT, er en 1,3DX med FOHA-styling (Østeriske greier). Tror det ble levert som tilbehør da den var ny.
Har forøvrig skifta håndbremsbånd og støtdempere bak i kveld så den er klar til EU og vinter. :D
 #302891  av Lørnings

digg med 1,3 da!Brekket er jo mye bedre enn det teite caliperbrekket som er på gt'en.. :wink: meeen..det er vel eneste fordelen også med 1,3 :P