TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har litt problemer med hÃ¥ndbrekket mitt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #302851  av TorErik

Hei alle sammen!

Som sagt så sliter jeg litt med håndbrekket mitt om dagen..

Byttet håndbrekkwire, nye bremsesko og monteringsett.
Når jeg skulle sette på skiva så syns jeg at bremseskona stod så langt ute i nederkant, er dette normalt?
Er det kun den lille fjæra på baksida som skal holde de sammen nede?
Jeg måtte iallefall klemme sammen bremseskoa sånn at skiva ville på plass igjen.

Problemet mitt nå er at bremseskivene blir ganske varme etter litt kjøring så rekner med at håndbrekket ligger litt på hele tida?
Skjønner liksom ikke helt hva som er galt for jeg har ikke noenting og slakke på noen plass heller.
Wieren er helt slakk inne i bilen og det samme er justeringen på hånbrekket bak.

Noen som har vært borti noe lignende før?
Veldig takknemmelig om noen har en løsning på problemet mitt :)

Og sist men ikke minst, er det mulig og kjøre med det litt at det vil slite seg til?
Jeg skal jo til bergen i morra :roll:
 #302869  av EXS

sannsynlig vis så er det håndbrekk "armen" som sitter på caliperene som er blitt treg, skru av caliperene og smør opp denne armen
 #302941  av AnaXyd

Calippere?

Sliter med samme problem selv. Har dog ikke byttet wieren enda, men må vel gjøre det snart..

Dunker det når du drar på brekket i fart, trådstarter?
 #302945  av EXS

Haugrud skrev:Celica har vel ikke håndbrekk på calippere, men håndbrekksko inne i bremseskiva som fungerer ved hjelp av whire.

ok , trodde de hadde det andre designet...

da beklager jeg for feilinfoen :P
 #303199  av TorErik

Ja. Det dunket litt før.

Har ikke merket noe til det etter at jeg skiftet håndbrekksko.

Nå har jeg fått fikset litt mer på det sånn at jeg iallefall får på skiva uten noe problem.
Men blir fortsatt veldig varmt når jeg kjører ei stund. Har slakka opp alt så virker nesten som om det er for mye belegg på klossene.. :?

Merker ikke noe som helst når jeg kjører, så er egentlig ikke noe problem sånn sett. Men er jo ikke helt bra at de blir så varmt..
 #303361  av ludde

Hadde noegnlunde samme problem selv når jeg byttet sko.

Du må smøre opp den bevegelige armen, det hjalp ihvertfall for meg. Handbrekket mitt ville ikke løsne selvom brekket var av hvis du skjønner...
 #303402  av AnaXyd

Den bevelgelige armen som forårsaker dette altså? Kanskje jeg får fikset det, samt at det ikke smeller noe jæ*lig når jeg drar på brekket i fart. Høres jo jøtt dumt ut når man skal prøve å sladde litt!