AnaXyd skrev:Sliter også med en "dævv" motor på min 1,8l. Skal kjøre den inn til ventiltetningsreparasjon i morra, for å fikse det sinnsyke oljeforbruket motoren min har. (Håper tetningene er problemet)
Deretter skal jeg bytte pluggene, sette på konfilter og håpe at motoren blir noen hakk heftigere. Fordeler, noe som er viktig å bytte?
Leste også at noen av dere sa at det hjalp på med "nappinga" etter at man slipper gassen når man bytter fordeleren. Hvordan kan det ha seg at dette hjelper? Trodde det var motorfestene jeg? Sliter med det samme selv.. Gir på litt gass, slipper den, 1 sec etter napper det liksom i bilen.
På min bil har vi konkludert med at nappinga er et resultat av at den ikke får nok bensin, altså enten bensinpumpa, dysene eller bensinfilteret det er noe galt med hos meg..
Min bil humper og uffer noe helt enormt(+ at et motorfeste lager gnikkelyd, så føler meg rimelig kul når jeg kjører på lavt turtall

)
Men det har blitt litt bedre nå, har byttet rotor og kjørt på med dyserens. har også kjøpt nytt bensinfilter, men har ikke satt det på enda fordi vi ikke fant(!) bensinfilteret på bilen:s (hvor sitter det egentlig?)
Har tatt kompresjonstest på sylindrene, og der var det greit ihvertfall.
Kjør foran dere, så venter jeg på dere der framme!