TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Corolla EE90 92 Mod, 1,3 XLi Worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #295276  av Teamany
 
Senkesettet er sendt ifra Danmark idag... ;)
So no skal det pusses og mekkes, før fjørene skal på og bilen
skal på ny opp til BT for sjekk :)
( JUPPI )..... :evil:

Er ikkje heilt sikker på hva felger eg skal ha på den enda, men det får no vi ta når
bilen er godkjendt med både det eine og det andre.
Noen som har noe forslag til Felg?
Eventuelt noen som har felger til salgs??
 #297390  av Teamany
 
Da har det skjedd litt her igjen.
Den siste tiden har eg lagt under bilen i garasjen å skrudd.
Demperene bak er skrudd ned, skifta og plassert fint tilbake på plass.
Bærekulene fremme er skiftet.
Bremsetromlene er blitt sendt fra danmark da de ikkje klarte
å pakke rett første gangen ( fikk 5L semisyntetisk olje istedenfor bremsetromlene )..hmm.. :shock: ... Jaja.
Bilen har fått en real motorvask ( fann ut at eg hadde hvitt motorrom...hehe..)
Litt annet småfiks er gjort.
Så begynte eg å pille på eit bremserør..
Jepp, sku aldri ha gjort det...

Har kjøpt inn Nippler,bremserør,bremserør "Making-tool" :) så skal legge opp nye bremserør hele veien bak.

SÃ¥ va det senkesettet, TUV-godkjendt og goa pote...hehe
Men, Viss eg har monterer senkesettet før EU-Godkjenning, så blir det jo sikkert en liten mangellapp på det,
fordi det ikkje er innskrevet i Vognkortet. Og kan vel ikkje få godkjendt senkesettet på bilen før den er Eu-Godkjendt??
Hehe, så det betyr at eg først må eu-godkjenne den ( 500 kr ), så må eg ta hjulstillingskontroll ( 2000 ), deretter må eg på BT
for å få godkjendt fjørene ( 500 Kr og mye slit )??
Eventuelt bare lakkere fjørene svart og drite i heile forbanna BT?? :D
 #298126  av EXS
 
du trenger ikke vise bilen 2 ganger, bytt først og fremst senkesettet og få tatt 4hjuls kontroll og få papirer på det, deretter forhånsgodkjenner du bilen direkte på BT (EU) og da kan de godkjenne senkesettet samtidig og skrive dette inn i vognkort.

2 fluer i en smekk ;)
 #298253  av Teamany
 
Det hørtes veldig lett ut det:) hehe
Men men, vi får se kor det går. Har enda ikkje fått bilen ned fra bukkene,
og det mangler en del her og en del der :)
Men det kommer. Btw, bilder kommer også 8)
 #302216  av Teamany
 
Da vart Corollaen Eu-godkjendt,
Har byttet alt av slitedeler:)
Som han mekanikeren sa; "Denne bilen er veldig bra både tekninsk og mekanisk"....

Må bare fikse litt forsikring og skilter så er Rollaen på veien igjen.
GO Bil`n min :twisted:
 #303257  av Teamany
 
hmm...
Da skjedde det eit eller annet ja..
kom kjørende på motorveien i åsane da plutselig batterilampa begynner å lyse..
WTF???Er batteriet dårlig eller er det dynamoen som er litt på bærtur??
Skal prøve med litt type startkabler for å se om eg klarer å få bilen heim til Nordhordland,men
ergeligt er det :(
 #303267  av EXS
 
sjekk med et multimeter, dynamoen skal gi ut mellom 13,75 til 14 volt i ladespenning (gir den det og ladelampa lyser så er sannsynligvis batteriet ditt gåent)
 #303271  av Teamany
 
Dynamoreima slurer ikkje, og den henger der den skal :) hehe
Men skal sjekke med eit multimeter etter jobb.
 #303349  av Teamany
 
Dynamoen er røska ut av bil`n og sendt til Dynamoservice i Åsane ( bergen ).
Får inderlig håpe det hjelper.
 #313592  av Teamany
 
Går med en liten tanke om å bytte motoren på denne Corollaen.
Den har med tiden begynt å miste piffen, så nå vil eg bytte motor.

Motor som står i no er en 92 mod 1,3xli EE90.

Motoren som eg ønsker å stappe oppi er en ( trur eg ) corolla 1,6GT? Ae82? 86-87 mod??
Viss eg oppgir rammenr til biltilstynet eller noen andre, kan de finne ut eksakt hvilken
bil dette er??

Problemet som eg tenker rundt denne motorbyttingen kan vere;
1; Ledningsnettet
2; Motorfester
3; drivakslinger +++

Denne delebilen blir kastet om rundt 1 uke, så viss noen veit om det går an eller ikkje...
kan dere vere så vennlig å skrike ut.

Mvh
Stian