TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problemer med turtall etter motor vask

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #303380  av Rømmling

startet greit når jeg begynte å kjøre tenkte ikke over no uvanlig (eneste at den gikk mere på ogange på økonomi måleren), kom 3 mil og kom til et kryss og da stoppa den da jeg trykte inn cluchen så turtallet fikk falle, fikk jo start igjen litt vanskelig men, kom meg vidre men måtte jo jakte turtallet ned vær gang jeg clutchet
så den faller så langt at den kveles, og når den ikke over 4500rpm

ble jo en god tur så motoren ble jo god og varm så det skulle jo tørke opp trodde jeg men hjalp ikke,
stått i garasjen par timer nå startet som vanlig men ikke mulig å få no mere turtall

Hva er galt
 #303381  av mulle-mek

ta av plugghettene og blås rent spray med wd 40 el lignende da blirn sikkert glad igjen :D ps løsne i begge ender :D
 #303384  av Rømmling

brukte kompresoren nedi der i sta, men hjalp jo ikke men får finne litt 556 ell no ja
 #303405  av Rømmling

får sjekke mere i mårra, brukte kompressor og varmepistol i sta og kjørt den god og varm,
så får sette inn byggtørke i garasjen i mårra, så¨tørker den nok opp igjen,
gikk ta 10 mil i dag. gikk greit så lenge turtallet holdt seg oppe,
får demontere fordeler i mårra og se litt,
 #303979  av Haugrud

La den stå å gå på tomgang en god stund også, blir varmere nedi der da slik at det tørker opp skikkelig, for når du kjører så kommer det jo kaldluft nedi motorrommet slik at kanskje ikke alt tørker..er hvertfall min teori, og det har nå funka etter de gangene jeg har tatt motorvask :)
 #308358  av Rømmling

har enda problemer med dette, bilen står jo bare i garasjen nå da
men den har jo fått stå på tomgang lenge så det har vært godt og varmt, har prøvd å kjøre opp tempen til 20C i garasjen. har blåst nedi ved pluggne og tatt opp fordeleren og blåst og tørket denne,
 #308394  av celicat23

Hadde en celica t20 som heller ikke tålte motorvask. Løsningen hver gang var og sette opp panseret, og la bilen stå og gå en stund så motoren ble skikkelig varm (gjerne hjelpe til med litt turtall). Da tørket det opp, og vips så var problemet borte.
 #308428  av Insanity

det er høyst sansynelig vann i kontakta til TPS'n. finn den på spjeldhuset og blås den tørr.. eventuellt bruk litt 556.

det vil gjøre at motoren ikke går på høyt turtall.
 #308436  av Larsen

Insanity skrev:det er høyst sansynelig vann i kontakta til TPS'n. finn den på spjeldhuset og blås den tørr.. eventuellt bruk litt 556.

Da ville den ikke gått så høyt som til 4500 rpm
 #308626  av Insanity

Larsen skrev:
Insanity skrev:det er høyst sansynelig vann i kontakta til TPS'n. finn den på spjeldhuset og blås den tørr.. eventuellt bruk litt 556.

Da ville den ikke gått så høyt som til 4500 rpm
nå ble jeg usikker.... stopper kansje på 2500 da? hmm... må teste :P
 #310616  av Rømmling

prøvde å la den gå seg varm nå, den går ganske jevnt, ikke helt når den er kald men når den får stå noen min går den veldig ugjemnt
hakker,, gir full gass og fikk den opp i 5500rpm men da kutter den og faller ned til 3 og må lure den oppigjen

vis jeg bare lar den stå når den har fått litt varme så faller turtallet til 5-600 og ligger der og holder på å stoppe som den til slutt gjør,
 #311427  av Rømmling

bump