Mer info ang de nye motorene til avensis;
Den nye Avensisen blir både større og sterkere enn dagens modell, og den får den berømte kombinasjonen dieselmotor og automatgir. Dette har til manges irritasjon ikke eksistert på dagens variant.
Det andre, som en del av dere også har funnet ut, er at dagens Avensis finnes som firehjulstrekker i Japan. Slik vil det nok fortsatt være. Det er ikke annonsert firehjulsdrift på Avensis i Europa.
Nye Avensis er 5 centimeter lengre enn dagens og sedanen er 4.695 millimeter lang og stasjonsvognen er 4.765 millimeter lang. Begge har en akselavstand på 2.700 millimeter.
Oppgraderte motorer Avensis har en helt ny motorserie som de kaller Valvematic. Det betyr at motorene i tillegg til å ha Dual VVT-i (styring av ventiltider) også har Valvematic som styrer ventilløftet.
Effekt Dreiemoment 0-100 Girkasse Co2
1.6 Valvematic 132 Hk 160 Nm 10,4 6-trinns manuell 152
1.8 Valvematic 147 Hk 180 Nm 9,4 6-trinns manuell 154
1.8 Valvematic 147 Hk 180 Nm 10,4 Multidrive S 157
2.0 Valvematic 152 Hk 196 Nm 9 6-trinns manuell 163
2.0 Valvematic 152 Hk 196 Nm 10 Multidrive S 164
2.0 D-4D 126 Hk 310 Nm 9,7 6-trinns manuell 139
2.2 D-4D 150 Hk 340 Nm 8,9 6-trinns manuell 147
2.2 D-4D 150 Hk 340 Nm ikke klart 6-trinns automat ikke klart
2.2 D-4D 177 Hk 400 Nm 8,5 6-trinns manuell 157
mer info på dinside motor;
http://www.dinside.no/motor/bil/nyheter ... 88958.html