TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Økt "tikking" etter tur pÃ¥ verksted

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #303925  av AnaXyd

Heisann!

Hadde Celicaen(T20) min på reperasjon forrige uke, for å bytte ventiltetninger og stempelringer for å få mindre oljeforbruk.

Når jeg fikk den tilbake la jeg merke til at det var litt høyere tikking fra motoren. Har prøvd å høre etter hvor tikkinga kommer fra, og syntes det er fra injektorne. Mulig verkstedet ikke har stilt kammene og det der skikkelig etter seg også?

Ellers så kan det være slik motoren skal høres ut når den er i form?

Håper på svar! :)
 #303927  av Supramk3turbo

Er jo vanlig at injektorene tikker litt, men kan jo være at motoren gåt litt roligere nå, slik at du hører tikkingen bedre...
 #304021  av AnaXyd

Det er godt mulig... Kanskje jeg er vant til noen ulyder fra før av, og uvant å høre den normale lyden?

Hva kan jeg eventuelt gjøre for å hindre tikkinga? Syntes kammene så ganske greie ut når jeg tittet under topplokket.
 #304022  av Supramk3turbo

Er ikke så lett å se om kammene er OK bare med å se under topplokket, må nok ha de ut for å sjekke. Nye dyser er sikkert en mulighet, men ville nok konstatert hvor lyden virkelig kommer fra først. Hør med verkstedet som utførte jobben...
 #304132  av Ramsoul

Er ikke helt stødig på denne motoren=) men har de justert ventilene?? at det ikke er for stor åpning mellom kammen og shimsen??
 #304167  av AnaXyd

Jeg håper de har gjort det etter se? De tok jo av toppen, så dette innebærer jo å justere kammene og det der på nytt igjen. Er dette noe jeg eventuelt får gjort selv?

Jeg kan jo spørre dem om de justerte det etter seg.. Men ærlig talt, dette må de jo nesten gjøre?