TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import av Supra fra UK

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #303943  av Rvanvik

Heisann, har tenkt litt på og importere meg en Supra Non turbo i den nærmeste framtid.
Hva er kravene for å få den godkjent i Norge?

Må bilen være solgt ny av forhandler i England, eller trenger den bare og være UK spec?

Mvh
Rvanvik
 #303945  av Abramz

Bilen må da vel være helt original.
 #303957  av bjornalf

er bilen solgt ny i england er den en uk spec.

denne kan registreres som vanlige tyske biler osv...
 #303965  av azt

hvis du finner en bil, så få selger til å sende deg chassinr og model nr. så ringer du toyota norge å hører om den er registrerbar om de skaffer papirene(2500krca)
uk spec samme som solgt ny i england jah. import fra japan er regga på spesial grunnlag i england, duger ikke
 #303966  av azt

Abramz skrev:Bilen må da vel være helt original.
må ikke være dønn orginal. må forresten kjøpe nye frontlykter. kjøp fra usa/ebay. billigst tror jeg.

min gikk igjennom med open luftfilter og elektronisk boost controller. han sjekka bare chassinr og lyktejusteringa. og skrev ut papirer. vet ikke om det er vanlig rutine, eller bare han ene på risløkka trafikkstasjon som var lat :shock:
 #303968  av Rvanvik

Takker for svar ;) For skje om jeg finner meg en Uk specca Supra. Er veldig få av de tror jeg, eller få som skriver at de er UK.
 #303976  av 2r-e-rik

Rvanvik skrev:Takker for svar ;) For skje om jeg finner meg en Uk specca Supra. Er veldig få av de tror jeg, eller få som skriver at de er UK.
er uk spec så mye billigere enn en ordinær euro spec?
 #303985  av bjornalf

den er ganske skjelden da... som TT og 6 trins da... me er jo en bra bil.. da denne har 320 hk og stål turboer osv.. ;)
 #304063  av tommis

Jeg har en TT Supra som jeg hentet i fra UK i 2005. Det var riktig nok en import fra Japen men har gått på engelske skilter. Jeg registrete den selv i 2006.
Tror norske myndigheter har tettet det smutthullet også. Men kjøper du en UK-Spec så skal det være mulig å få norske skilter.
Alternatift kan du så titte litt på min. Svart manuell RHD med EU-Spec turboer og bremser :) Vurderer å selge.
 #304686  av SupraN/A

Rvanvik skrev:Heisann, har tenkt litt på og importere meg en Supra Non turbo i den nærmeste framtid.
Hva er kravene for å få den godkjent i Norge?

Må bilen være solgt ny av forhandler i England, eller trenger den bare og være UK spec?

Mvh
Rvanvik
Tror ikke MKIV NA ble solgt ny i England.
Spurte på det engelske supraforumet etter en slik NA og det var svaret jeg fikk :?
Om dette stemmer må du nokk kjøpe en TT. Så en til 6900 pund for litt siden..TT manuell UK spec
http://www.mkivsupra.net/vbb/forumdisplay.php?f=38
 #304700  av bjornalf

fordi treffer du riktig klarer du å registrere en supra for under 200000 tusen... så da har du 135 tusen å trimme for hvis du vil i forhold til den andre supraen.. MEN jeg sier ikke at 335k er så veldig dyrt.... solgte min for 300k
 #304702  av Heimdal

Å finne å registrere en UK eller JDM bil i disse tider er som å tro på julenissen! Å at du klarer å registrere en til 200 er ihvertfall å tro på nissen. Om bilen er fra UK eller japan spiller absolutt ingen trille til gutta på biltilsynet.
 #304703  av bjornalf

jo desverre jør det nok det... er den fra uk så får du den registrert så enkelt er det ;)