TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starter ikke!?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #304326  av Bøhle

Hei

Hentet bil i går i drammen (mkiv TT), startet ikke men fant ut at hovedsikringen (?) hadde ryket. (Den store 120A)
Den har gått mest sannsynelig pågrunn av overbelastning fra startbooster ombord i båten den ble fraktet med, for den ble kjørt på båten i usa men trillet i land i drammen.

Uansett fikk byttet denne sikringen i dag, men fortsatt ikke tegn til tenning!? :cry:

Noen som kan ha noe innspill til hva som kan være årsaken?, eller noen i næreten av Porsgrunn som kanskje har litt mer peiling på dette enn meg?

Har en smule lyst til å prøve drømmebilen snart :(

Takk for innspill uansett!
 #304327  av ErikG

Er garantert en sikring. Sjekk EFI sikringer og ECU ign sikring. Ihvertfall noen tips.
 #304330  av Bøhle

EFI sikringer er sjekket, ECU ignite, hvor ligger denne sikringen?

Takk for raskt svar erik.

litt stressa og oppgitt her nå..
 #304370  av ErikG

Ta å gå over alle sikringene
 #304371  av Bøhle

Hvor ligger hjernen da? Ligger den oppi i siden på passasjersiden som vanligst?

Også leste jeg rundt på mkivsupras.net, der var det en som mente overspenning ville mest sannsynelig medføre ødelagt ignition box (tennings modul eller hjerne ?)
 #304379  av bjornalf

har startet min supra med kabler og booster... har ikke vært noe problem... men vet aldri... hjernen skal det mye til for å ødelegge... har en tennings boks hvis det skulle trengs... snurrer startmotoren?

hjernen ligger under passasjer foten... ta av dekselet som går langs døren så ligger den under et plast deksel..."må skrus av"
 #304380  av Bøhle

Okei da vet jeg at du har det i tilfelle bjoralf, greit å vite:)

Ja starteren snurrer helt fint,men sjekket i stad om jeg hørte bensinpumpen år jeg sat på tenninga å det gjorde jeg ikke. :?
 #304381  av ErikG

Det er flere EFI sikringer. Sjekk dem. Har STOR tro på at det bare er et sikrings problem
 #304382  av Bøhle

Har nå skrudd av dekselet til hjernen. Ser jeg etter noe spesielt? :) hehe..

Tusen takk for all hjelp folkens.
 #304385  av Christian

Har du tatt ut og sjekket alle sikringene? Det er greit å måle at det er gjennomgang også, for de kan se ok ut selv om de er defekte.
 #304386  av Bøhle

Har sjekket alle under panser og dash.. alle ser fine ut, men har ikke sjekket etter gjennomgang?
 #304387  av Supramk3turbo

Har du strøm til starteren da. Mål mellom pluss på dynamo å chassi mens noen vrir på starteren... Har du det er starteren deffekt..